سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

فعالیت بیش از 70 مرکز قرآنی در شهرداری شیراز

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری از فعالیت بیش از 70 مرکز قرآنی در شهرداری شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد همتی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز بابیان اینکه بیش از 70 مرکز آموزش مفاهیم قرآنی در شهرداری شیراز فعالیت‌های ارزشمندی دارند، گفت: فعالیت این مراکز در انتقال مفاهیم شهروندی و فرهنگ شهروندی بسیار مؤثر است.

همتی افزود: با توجه به اینکه ما در سومین حرم اهل‌بیت (ع) زندگی می‌کنیم باید آموزه‌هایی به شهروندان منتقل شود که علاوه بر ارتقای فرهنگ ملی سبب تقویت فرهنگ دینی و نهادینه شدن آن در جامعه شود.

وی ادامه داد: قرائت و حفظ قرآن، هنرهای تجسمی نشات گرفته از آموزه‌های دینی و قرآنی، کارهای هنری، تألیف کتب و نشریات و ارائه برنامه‌هایی با رویکرد شاد برای کودکان و نونهالان می‌تواند در انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی مؤثر باشد.

همتی بیان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان در چندبوستان در سطح شهر از جمله بوستان‌های شهروند و باغ جنت و باغ هنر و برخی فرهنگسراهای سطح شهر، هم‌زمان برنامه‌های قرآنی و آموزه‌های دینی در قالب برنامه‌های هنری ارائه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه سفره‌های آسمانی که ویژه ترویج فرهنگ افطاری ساده در سطح شهر است، تصریح کرد: در این برنامه‌های قرآنی در بوستان شهروند یا باغ جنت بیش از 40 نفر از روحانیون در بین مردم حضور دارند و در کنار این برنامه مشاوره‌های خانوادگی، تحصیلی، مذهبی، آموزش‌های مربوط به فضای مجازی و جنگ نرم، عفاف و حجاب را ارائه می‌دهند.

معاون فرهنگی شهردار شیراز همچنین به فعالیت‌های قرآنی فرهنگسرای کودک اشاره کرد و اظهار داشت: در این فرهنگسرا روزه کله‌گنجشکی ویژه نونهالان و کودکان ترویج می‌شود تا این عزیزان با احکام دینی آشنا شوند و فعالیت تمامی فرهنگسراهای شیراز با موضوع رمضان گره‌خورده است.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.