سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

جمع آوری کاغذهای باطله در مدارس فارس

طرح جمع آوری کاغذهای باطله و کتاب‌های درسی دانش آموزان برای سومین سال متوالی در پایان سال تحصیلی اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خوشبخت رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: طرح جمع آوری کاغذهای باطله و کتاب‌های درسی دانش آموزان به منظور ترویج فرهنگ بازیافت کاغذ در مدارس و بین دانش آموزان بخصوص در مقاطع تحصیلی ابتدایی برای سومین سال متوالی در پایان سال تحصیلی اجرا می‌شود.

خوشبخت با اشاره به اینکه این طرح با عنوان آخرین امتحان تا آخر خرداد ادامه دارد، افزود: شهروندان با تحویل کاغذ و کتاب‌های بدون استفاده خود به یکی از ۴۷ ایستگاه اطلاع رسانی و جمع آوری مواد قابل بازیافت می‌توانند علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست، در قرعه کشی ویژه این برنامه که همزمان با اختتامیه چهارمین جشنواره بازیافت انجام می شود، شرکت کنند و از جوایز تعیین شده در این برنامه بهره ببرند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار در کشورهای توسعه یافته به طور متوسط هر فرد سالانه ۱۶۴ کیلوگرم و در کشورهای در حال توسعه ۱۸ کیلوگرم کاغذ استفاده می‌کند.

خوشبخت بیان کرد: هر ایرانی سالانه بیش از 13 کیلوگرم کاغذ دور ریز می‌کند که در کل رقمی بیش از یک هزار میلیون کیلوگرم می‌شود و با در نظر گرفتن این نکته که که برای تولید هر تن کاغذ باید 17 درخت تنومند قطع شود، در یک سال بیش از 17 میلیون درخت قطع می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز تصریح کرد: در شهر شیراز طبق آنالیز فیزیکی انجام شده حدود 9۹ درصد و به عبارت دیگر حدود 90 تن از هزار تن از پسماندهای خانگی را کاغذ، مقوا و کارتن تشکیل می‌دهد که بازیافت آن‌ها نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست از طریق کم کردن استفاده از مواد شیمیایی برای تولید کاغذ نو، جلوگیری از قطع درختان و صرفه جویی در منابع ایفا می‌کند.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.