سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

آزادی 45 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان

مدیر عامل ستاد دیه استان همدان از آزادی 45 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ یدالله روحانی منش در نشست با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در تلاش  هستیم که در پایان ماه مبارک رمضان و با کمک خیران و نیکوکاران 70 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در همدان را آزاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه توانستیم از ابتدای امسال تاکنون 45 نفر با بدهی 4 میلیارد و 460 میلیون تومانی را از زندان آزاد وبه دامان خانواده‌هایشان بازگردانیم.

روحانی منش با بیان اینکه کل بدهی این تعداد زندانی  4 میلیارد و460 میلیون تومان بوده است افزود: ازاین میزان مبلغ 1 میلیارد و 600میلیون تومان توسط شاکیان پرونده بخشیده شد.

این مسئول اظهار داشت:هم اکنون 300 نفر به دلیل جرائم غیر عمد در زندان‌های استان همدان گرفتار هستند که کمترین آنها 20 ساله و مسن‌ترین آنها نیز72 سال سن دارد.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در امر نیکوکارانه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب امسال مبلغ 313 میلیون تومان به ستاد مردمی دیه کمک کرده‌اند که نشان می دهد این نهاد مردمی در مسیری درستی حرکت می‌کند.
 
روحانی منش خاطر نشان کرد: پارسال ستاد مردمی دیه و کمک به آزادی زندانیان نیازمند در همدان توانست زمینه آزادی 368 نفر با بدهی 20 میلیارد و 500 میلیون تومانی را با همکاری شکات، تقسیط دیه، وام‌های قرض الحسنه و غیره فراهم کند.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر 300 زندانی جرائم غیر عمد در زندان همدان محبوس هستند 15 میلیارد تومان برای آزاد شدن آنها اعتبار نیازاست که  امیدواریم بخشی از این پول، در ماه مبارک رمضان توسط مردم و خیران تامین شود.

مدیرعامل ستاد دیه برضرورت مشارکت مردم در این امر نیکوکارانه تاکید کرد و ادامه داد: تمامی افراد می‌توانند به اندازه بضاعت خود ولو در حد چند هزار تومان در این کار سهیم شوند چرا که اقدام آنها نشان جامعه نسبت به این موضوع حساس است.
 
روحانی با اشاره به بالا بودن مهریه بیان کرد: اگر چه مهریه حق زن به شمار آمده و تکلیفی بر گردن مرد است اما بالا بودن نرخ آن موجب شده است تا افراد  بسیاری  به دلیل عدم توانائی در پرداخت آن راهی زندان‌ها شوند.

وی با اشاره کمک 35 میلیون تومانی خیران در مراسم گلریزان ماه رمضان سال گذشته اظهار داشت: امسال نیز مراسم گلریزان 24 رمضان مصادف با 29 خرداد ماه از ساعت 18 عصر در سالن اجتماعات مجتمع انصار برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/ ج

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.