سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

رتبه عالی شاخص‌های اختصاصی شیلات استان‌های غیرساحلی به اردبیل رسید

مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: شیلات استان اردبیل رتبه عالی شاخص‌های اختصاصی شیلات استان‌های غیرساحلی به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، میر آرمان واعظی افزود: بر اساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته توسط سازمان شیلات کشور، استان اردبیل موفق شد در شاخص‌های اختصاصی شیلات استان‌های غیرساحلی امتیار کل یک‌هزار را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: اداره کل شیلات استان در شاخص های اساسی رتبه های عالی را به خود اختصاص داد، به طوری که در سرانه مصرف آبزیان با کسب ۱۵۰ امتیار، میزان تولید آبزیان پرورشی با کسب ۵۵۰ امتیاز و میزان اشتغال مستقیم در زیر بخش شیلات شامل صید و آبزی پروری با کسب ۱۵۰ امتیاز و تولید ماهیان زنیتی با کسب ۱۵۰ امتیاز، ۱۰۰ در صد امتیاز را که جمعاً ۱۰۰۰ امتیاز است، از آن خود کند.

مدیر کل شیلات استان اردبیل در خصوص معیارهای استاندارد ملی شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان شیلات کشور افزود: سرانه مصرف آبزیان در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ۱۰,۲ کیلوگرم، میزان اشتغال در زیر بخش شیلات در برنامه ششم توسعه ۶۲۳ نفر و میزان تولید آبزیان پرورشی ۷ هزار و ۹۹۸ تن و میزان تولید ماهیان زینتی در برنامه ششم توسعه ۱۲۰۰ هزارقطعه است که اداره کل شیلات استان موفق شده به سقف های ملی تعیین شده سازمان شیلات دست یابد و ۱۰۰ درصد به برنامه های متعهد شده عمل کند.

واعظی در خصوص آزاد سازی بچه ماهی ها در منابع طبیعی و نیمه طبیعی نیز گفت: برنامه ریزی شده است تا در سال جاری افزون بر ۱۳ میلیون قطعه بچه ماهی از نوع قزل آلا ماهیان گرمابی کپو؛ آمور، سرغنده و فیتو فاک در استخرهای پرورش ماهی و منابع طبیعی و نیمه طبیعی آزاد سازی شود.

وی افزود: میزان تولید انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی درسال گذشته ۸ هزار و ۵۱۰ تن بوده است که امیدواریم این میزان درسال جاری به بالای ۹ هزار تن افزایش یابد تا استان اردبیل همچنان بتواند در شاخص های اختصاصی شیلات استان های غیر ساحلی موفق عمل کند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.