سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

ساخت نخستین سیستم هوشمند کنترل خودرو بدون راننده ایران

نخستین سیستم هوشمند کنترل خودرو بدون راننده ایران در هرمزگان با موفقیت تست شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت : این سیستم با همکاری متخصصان شرکت دانش بنیان صنعت و فناروی هوشمند خلیج فارس مستقر در پارک علم وفناوری هرمزگان بعد از سه سال ساخته شده است .
وی افزود : سیستم هوشمند کنترل خودرو بدون راننده بعد از نصب بر روی خودرو توانست به طول 25 کیلو متر در مسیر تعیین شده بدون خطا و دخالت انسان با موفقیت به پایان برساند.
رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان  گفت: این سیستم قابلیت نصب بر روی تمام خوردرو ها با گیربکس اتوماتیک را دارا است.
فتی افزود: سیستم هوشمند کنترل خودرو بدون راننده بعد از انجام تمام تست های ایمنی در نیمه دوم امسال با حضور مسولان کشوری در بندرعباس رونمایی می شود .
مدیرعامل شرکت صنعت و فناوری هوشمند خلیج فارس و مدیر این پروژه گفت: با استفاده از این سیستم ، خودرو می تواند به صورت خودکار در مسیرهای شهری و بین شهری تردد کنند.
علیرضا شیخ جعفری افزود: این سیستم از طریق سه دوربین نصب شده بر روی خودرو، سیستم ناوبری جهانی ( GPS ) ، سنسورهای التراسونیک، اسکنر لیزری و سامانه های هوشمند می تواند با تشخیص مسیر جاده و خیابان، موانع و تابلوهای راهنمایی و رانندگی، در مسیر تعیین شده با دقت و امنیت بالا تردد کند.
مدیرعامل شرکت صنعت و فناوری هوشمند خلیج فارس گفت : این سیستم قابلیت شناسایی راننده از طریق پردازش تصویر را داراست که باعث بالا رفتن امنیت و عدم امکان سرقت ماشین می شود.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.