سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد ترکیه از استاندارد دوگانه غرب در مبارزه با تروریسم

نخست وزیر ترکیه از برخورد دوگانه در مبارزه با تروریسم در جهان انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بینالی ایلدریم نخست وزیر ترکیه گفت: رفتار متناقض و برخورد دوگانه در مبارزه با تروریسم باید در جهان کنار گذاشته شود.

ایلدریم یکشنبه شب در مراسم افطاری نمایندگان تجار و بازرگانان در استانبول با اشاره به حملات تروریستی پی در پی طی هفته های گذشته در تهران، کابل، لندن و سایر نقاط جهان افزود: در مبارزه با تروریسم باید از اصل 'زنده نگاه داشتن انسانها، همانند زنده نگاه داشتن جهان' پیروی کرد و از رفتارهای متناقض و استاندارد دوگانه در مبارزه با تروریسم دوری کرد.

وی خطر تروریسم در جهان را جدی دانست و بیان کرد: برای مبارزه با تروریسم همت و اقدام جدی در همه نقاط جهان لازم است.

وی تروریسم را دشمن مشترک همه دانست و افزود: تروریسم دشمن مشترک انسانیت است و باید همه باهم با تروریسم مبارزه کنیم.

وی اظهار کرد: در سال های اخیر تقابل با اسلام در کشورهای پیشرفته به یک مساله روز تبدیل شده و تلاش می کنند که اسلام و تروریسم را در کنار هم قرار داده و ریشه ترور را در کشورهای اسلامی و مسلمانان نشان دهند ولی این رفتار هیچ سودی در راه مبارزه با تروریسم ندارد و برای صلح جهانی و تفاهم فرهنگ های جهان بسیار مضر و زیان بار است.

وی با اشاره به حمله تروریستی اخیر پ.ک.ک که منجر به کشته شدن یک معلم زن در شهر باتمان ترکیه شد، گفت: پ.ک.ک به عنوان یک گروه تروریستی که هیچ چیزی برایش ارزش و قداست ندارد، در چنین ماه مبارکی در مدرسه ها که روز شادی دریافت کارنامه بود، دست به خونریزی زد.
 
انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.