سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

رونق بازار دست بافته‌ها در شهرک‌های صنعتی

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: صادرات و رونق بازار تولید و فروش صنایع دستی و دست بافته‌های استان از مهمترین برنامه‌های این شرکت در سال جاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛سهراب بنام در نشست استاندار با مدیران دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مرتبط با حوزه صنایع دستی و دست بافته‌ها افزود: آموزش و توانمند سازی هنرمندان و بهره برداران خوشه دست بافته‌های کهگیلویه و بویراحمد از اقداماتی است که مانند سال‌های قبل با جدیت و تلاش نیروهای این مجموعه پیگیری می‌شود. 

وی شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برگزاری تور صنعتی و دوره‌های آموزشی با توجه به نیاز خوشه دست بافته‌ها، نمایشگاه و بازارچه فروش محصولات خوشه دست بافته‌ها، راه اندازی مرکز طراحی مشترک و 2 کارگاه رنگرزی و ریسندگی را از جمله خدمات شرکت شهرک‌های صنعتی با هدف توانمندسازی ذی‌نفعان و هنرمندان صنایع دستی استان دانست. 

بنام با اشاره به میزبانی 14 خوشه کشوری توسط شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه فرش تهران اضافه کرد: این شرکت به‌منظور حضور فعالان دست بافته‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی آمادگی کامل دارد. 

وی ابراز کرد: برای توسعه بازار محصولات این خوشه نمایشگاه و بازارچه دائمی دست بافته‌های استان در شهر یاسوج واقع در مجتمع محمد رسول الله (ص) راه اندازی شد. 

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: به‌منظور هم افزایی توان ذینفعان و تسهیل فرآیند صادرات تولیدات خوشه دست بافته‌ها، کنسرسیوم صادراتی مرکب از فعالان این حوزه تشکیل شده و در حال فعالیت است.
 
خوشه دست بافت‌ها با پیگیری‌های مسئولان دولت یازدهم در سال 94 در کهگیلویه و بویراحمد شروع به فعالیت کرد. 

بر اساس آمارها از سه هزار بافنده فرش و گبه این استان، یک هزار و 800 نفر فعال هستند و یک هزار و 117 نفر از این تعداد از پوشش بیمه برخوردارند.


انتهای پیام/ش 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.