سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه با شهدا؛

درخواست یک شهید از خانواده اش قبل از شهادت

هرچند كه علاقه به زن و فرزند داشت ولی ارادتش به مولای شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بر هر چیزی ترجیح داشت.

محمد قدیرزاده سال در خانواده‌ای مذهبی و زحمتكش دیده به جهان گشود.

پدرش كارگر اداره برق بود و با مشقت و زحمت زیادی او را پرورش داد و او را تا دوره راهنمایی به تحصیل فرستاد.

محمد به شركت در جلسات مذهبی، نماز جمعه و بسیج خیلی اهمیت می‌داد و فردی بسیار آرام و ساكت بود.

با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تصمیم به حضور در مناطق عملیاتی نبرد نمود و پس از گذراندن دوره آموزشی ، عازم جبهه شد . او قبل از شهادت در یكی از جبهه‌ها از ناحیه پهلوی چپ مجروح شد.

محمد در عملیات كربلای4 شركت كرد و پس از آن در عملیات كربلای 5 در شلمچه هم حضور داشت . قبل از این كه وارد عملیات شود و به شهادت برسد ، از این كه یقین داشت و به زبان هم می‌آورد كه شهید می‌شود، طی نامه‌ای درخواست كرد ، عكس فرزند چند ماهه‌اش را با نامه به جبهه بفرستند تا با عكسش دیداری تازه كند .

آری ،هرچند كه علاقه به زن و فرزند داشت ولی ارادتش به مولای شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بر هر چیزی ترجیح داشت و به او اقتدا كرد و در راه آرمان‌های مقدّسش به شهادت رسید. 

فرازی از وصیت نامه شهید محمد قدیرزاده

زمان پیروزی اسلام در برابر كفر ستمگر و جنایتكاران نزدیك می‌باشد و ما هم  آماده‌ایم تا با دیگر همرزمان در میادین نبرد حق علیه باطل به جنگ بپردازیم.

 پدرم، سختی‌هایی كه در طول زندگی متحمل شده‌اید ، همه را می‌دانم . خدا به شما اجر عنایت كند .
مادر عزیزم ، این را بدان كه بهشت زیر پای مادران است . سختی‌هایی كه در طول بچگی برایم متحمل شده‌اید تا من به این سن رسیده‌ام را می‌دانم و شما باعث شدید تا به این سن رسیده‌ام و از شما می‌خواهم در صورت شهادتم با بردباری و استقامت الگویی برای دیگر مادران شهدا باشید.

 همسر گرامی‌ام ، با این كه مدت كمی است كه زندگی مشترك را آغاز كرده‌ایم و نتیجه این زندگی یك فرزند است ، تنها آرزوی قبلی من از شما این است كه راه پدر را به او بشناسانید و به او بگویید كه در راه اسلام و خدا شهید شد.

 از امت شهیدپرور می‌خواهم كه در پشت جبهه در صحنه باشند و به رهنمودهای امام گوش فرا دهند و از هیچ کوششی دریغ نورزند و این را بدانید كه ما جان خود را كه عزیزترین گوهرها می‌باشد ، در راه دین فدا كردیم و از شما می‌خواهیم كه همواره در صحنه باشید و اجازه ندهید كه افراد ناباب و منافق در صفوف شما رخنه كنند و اتحاد و یكپارچگی  شما را از هم جدا كنند.

فكر مال دنیا نباشید كه زیاد از حد آن انسان را به تباهی می‌كشاند . فرزندان خود را با احكام نورانی قرآن آشنا كنید و معتقد به ولایت فقیه و رهرو شهیدان اسلام تربیت كنید.

 روحش شاد و یادش گرامی

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.