سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبری مطرح شد؛

جشنواره مشارکت ملی گردشگری حامی صنایع دستی است

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: در چهارمین جشنواره مشارکت ملی گردشگری توجه ویژه‌ای به موضوع مهمان‌نوازی داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نشست خبری چهارمین جشنواره مشارکت ملی گردشگری که امروز در سالن خلیج فارس سازمان حج و زیارت برگزار شد؛ رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: امسال در چهارمین جشنواره مشارکت ملی توجه ویژه‌ای به موضوع مهمان نوازی به عنوان فصل مشترک نگاه ایرانی اسلامی به گردشگری و سفر داریم.

وی افزود: البته مهمان نوازی یک عبارت کلی است و نهایتا به یک محصول و خروجی می‌رسد. ما امسال در پایان جشنواره یکی از مرتبط‌ترین عناصر مهمان‌نوازی که همان سفره ایرانی است را به عنوان محصول جشنواره مشارکت ملی مطرح می‌کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گواهینامه سفره ایرانی در پایان چهارمین جشنواره مشارکت ملی صادر می‌شود. ما تلاش می‌کنیم که گردشگری غذا به عنوان خروجی جشنواره مطرح شود.

رحمانی موحد ادامه داد: اگرچه جشنواره ما در قالب مشارکت ملی و گردشگری برگزار می‌شود اما ما خودمان را همراه با بخش‌های دیگر سازمان میراث فرهنگی می‌بینیم و معتقدیم که جشنواره در این تعامل بهتر دیده می‌شود.

وی اظهار داشت: ما یکی از اقلام صنایع دستی را به عنوان جایزه چهارمین جشنواره مشارکت ملی در نظر گرفتیم و این امر به معنای حمایت جشنواره از صنایع دستی است.

ما باید از پذیرش غیرقانونی بیماران خارجی جلوگیری کنیم

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنانش به تأثیر مثبت شکل‌گیری شورای راهبری سلامت در بهبود وضعیت گردشگری کشور خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون 33 کشور با رعایت ضوابط و قوانین تصویب شده در زمینه گردشگری سلامت فعالیت می‌کنند.

رحمانی موحد افزود: البته مشکل ما در زمینه گردشگری سلامت فعالیت غیر مجاز برخی از افراد در این زمینه است.

وی گفت: ما باید از پذیرش غیر قانونی بیماران خارجی جلوگیری کنیم زیرا این امر باعث بی‌انگیزه شدن شرکت‌ای مجاز می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأکید بر اجرا و احصاء ضوابط و قوانین مرتبط با گردشگری حلال در سال گذشته، اظهار داشت: انشاءالله طرح اعطای گواهینامه گردشگری حلال در آینده نزدیک به صورت گسترده اجرایی می‌شود البته این طرح باید بین‌المللی شود.

رحمانی موحد در پایان گفت: ضوابط و مقررات اعطای گواهینامه حلال در شورای راهبری حلال تصویب خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود؛ پایان مهلت آثار ارسالی به چهارمین جشنواره مشارکت ملی، 31 مرداد ماه سال جاری است.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.