سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

زنده گیری راه کنترل جمعیت سگ های ولگرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: بهترین راه کنترل جمعیت سگ های ولگرد زنده گیری و خروج از سطح شهر و عقیم سازی آنهاست .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،فرهاد قلی نژاد ،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول بیان داشت:این اداره و دوستداران حیوانات با کشتن مستقیم سگ های ولگرد مخالف ایم چون زاد و ولد این حیوانات به قدری زیاد است که کشتن تعدادی از آنها راه حلی منطقی برای کنترل جمعیت آنها محسوب نمی شود.
 
فرهاد قلی نژاد افزود:بهترین راه کنترل جمعیت سگ های ولگرد زنده گیری و خروج از سطح شهر و عقیم سازی آنهاست چرا که روش دیگری در شهرها و حتی کشورهای دیگر ارائه نشده است که بتواند جایگزین مناسبی برای آن باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه باید مکانی برای نگهداری سگ های ولگرد پس از زنده گیری و عقیم سازی آنها در نظر گرفته شود گفت:شهرداری متولی مدیریت سگ های ولگرد می باشد که باید در این خصوص اقدام کند.
 
قلی نژاد با بیان اینکه کشتن سگها عامل کنترلی برای آنها نیست گفت:به دلیل رهاسازی پسماندهای غذایی و نخاله های ساختمانی در ورودی شهرها سگ ها به سمت شهر کشیده می شوند که از دستگاه های متولی انتظار می رود پسماندها و نخاله های ساختمانی را مدیریت کنند تا شاهد حضور کمرنگ تر این حیوانات در شهر باشیم.
 
رئیس مرکز بهداشت دزفول نیز گفت:مرکز بهداشت وظیفه گزارش موضوع به شهرداری را دارد تا سلامت شهروندان تهدید نشود.
 
رضا پورآئین با بیان اینکه تا روشی مناسب جایگزین کشتن سگ های ولگرد ارائه نشود این روش تداوم خواهد یافت گفت:شهرداری مرکزی به همراه شهرداری های برخی شهرهای اقماری در فروردین ماه و اردیبهشت ماه اتلاف حدود 30 قلاده سگ ولگرد را انجام دادند .
 
وی گفت:باید سگ های ولگرد زنده گیری و عقیم سازی شوند و پس از عقیم سازی نیز آزمایش شوند و در محل مخصوصی نگهداری شوند زیرا اگر قرار باشد بعد از عقیم سازی دوباره رها شوند ممکن است عامل انتقال بیماری به دیگر افراد باشند و سلامت شهروندان را به خطر می اندازند.
 
معاون امور شهری شهرداری دزفول نیز به خبرنگار ایرنا گفت:تاکنون طرح زنده گیری و عقیم سازی سگ های ولگرد در دزفول و استان خوزستان اجرا نشده است زیرا زنده گیری این حیوانات کاری دشوار است .
 
محمد ابوالحلاج با بیان اینکه در حال حاضر از روش سنتی کشتن سگ های ولگرد استفاده می شود گفت:تا زمانی که فقط شهرداری متولی جمع آوری و اتلاف این حیوانات است نمی توان به درستی این معضل را مدیریت کرد.
 
وی خواستار ورود دیگر دستگاه های مرتبط برای مدیریت سگ های ولگرد شد و گفت:اگر کار بصورت مشترک توسط مرکز بهداشت ،شهرداری و دامپزشکی انجام شود می توان جمعیت این حیوان را کنترل کرد .
 
معاون شهردار دزفول افزود:با این وجود پس از ماه مبارک رمضان طرح اتلاف سگ های ولگرد مجددا در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.