سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دادگستری ترامپ برای پاسخ به اظهارات رئیس اخراجی اف‌بی‌آی به سنا می‌رود

"جف سشنز" قصد دارد برای پاسخ به اتهامات مطرح شده علیه ترامپ در شهادت جیمز کومی، در سنا حاضر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «جف سشنز» وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا روز شنبه طی نامه‌ای اعلام کرد برای توضیح درباره‌ مسائلی که «جیمز کومی» رئیس سابق اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در کمیته اطلاعاتی سنا علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مطرح کرد روز سه‌شنبه در نشست این کمیته حاضر می‌شود.

وی در نامه خود نوشته است کمیته اطلاعاتی سنا بهترین جایی است که می‌توان درباره‌ اظهارات روز پنج‌شنبه کومی صحبت کرد. البته هنوز مشخص نیست این جلسه به شکل علنی یا پشت درهای بسته برگزار می‌شود.

سشنز در نامه مذکور نوشت: «در رابطه با گزارش‌های مربوط به شهادت اخیر آقای کومی در مقابل کمیته اطلاعاتی سنا مهم است که فرصتی به من داده شود تا در این خصوص در حضور همین کمیته صحبت کنم. از آنجایی که این کمیته مسئول تحقیقات درباره روسیه بوده و به اطلاعات مرتبط و طبقه‌بندی شده دسترسی دارد بهترین جا برای ارائه‌ توضیحات است».

کومی روز پنجشنبه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را به تلاش برای ممانعت از پیشرفت تحقیقات اف‌بی‌آی درباره‌ پرونده اتهام همدستی افرادی در کمپین انتخاباتی او و روسیه برای مداخله در انتخابات 2016 آمریکا متهم کرد.

شهادت کومی در کمیته اطلاعاتی سنا سوالاتی را درباره‌ احتمال ارتباط سشنز با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا یا دیگر مقامات روس در زمان برگزاری کمپین ترامپ یا پس از مراسم تحلیف او مطرح کرد.

کومی در این جلسه به قانونگذاران گفت دولت ترامپ با اخراج نابهنگام او در 9 مه او و اداره تحقیقات فدرال را بدنام کرده‌ است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.