سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطر اتباع کشورهایی که با آن قطع رابطه کرده‌اند را اخراج نمی‌کند

وزارت کشور قطر اعلام کرد اتباع کشورهای همسایه‌ای که روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرده‌اند می‌توانند همچنان در این کشور بمانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، خبرگزاری دولتی QNA قطر شب گذشته (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتباع کشورهایی که روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده‌اند، می توانند همچنان بر اساس قوانین پیشین در این کشور بمانند.

در این بیانیه که از سوی وزارت کشور قطر منتشر شد، آمده است: "هیچ تغییری در سیاست قطر در قبال اتباع کشورهایی که روابط دیپلماتیک خود را با ما قطع کرده و یا کاهش داده‌اند، ایجاد نشده است."

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر روز دوشنبه هفته گذشته در یک اقدام مشترک و با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند و به دنبال آن گذرگاه های زمینی، هوایی و دریایی خود را به روی این کشور بستند. 

این کشورهای عربی همچنین به اتباع قطری دو هفته فرصت دادند که به کشور خود بازگردند. 

تا پیش از انتشار بیانیه وزارت کشور قطر، قطع روابط با این کشور نگرانی‌های زیادی را در میان کارگران خارجی حاضر در قطر بخصوص مصری‌ها ایجاد کرده بود. کارگران مصری یکی از بزرگترین نیروهای انسانیِ خارجی قطر را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.