سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

برگزاری دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر در استان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی از برگزاری دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر در استان خبر داد

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛داوود یاوری  اظهار داشت: دوازدهمین جشنواره تعاونی‌ها ی برتر در کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: این جشنواره یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است برای مردمی کردن اقتصاد تا در راستای ترویج و گسترش بستر کار جمعی بتوانیم توجه بیشتری به تعاونی‌ها داشته باشیم.

وی مهلت ثبت‌نام تعاونی‌ها در سامانه این دستگاه اجرایی را از 6 الی 31 خرداد‌ماه سال‌جاری اعلام کرد و افزود: تعاونی‌های برتر استان با توجه به معیارها و دستورکار کمیته‌ها معرفی می‌شوند.

این مسؤول اضافه کرد: سال گذشته حدود 100 میلیون تومان تسهیلات بدون بهره به عنوان مزایای آن و نیز یک هفته سفر به کشور فرانسه برای تعاونی‌های برتر لحاظ شده است.

یاوری به فعالیت حدود 2 هزار و 860 تعاونی در استان اشاره و بیان کرد: بیش از یک میلیون و 190 نفر با 32 گرایش مختلف مسکن، مصرف، اقتصاد، خدمات و... عضو تعاونی‌ها هستند.

وی اشاره‌ای به شرایط پذیرش تعاونی‌ها در این جشنواره داشت و بیان کرد: تعاونی‌ها زیان‌دهنده و دارای سوابق قضایی نباشند، سه ماه از مدت تاسیس تعاونی‌ها گذشته باشد، حفظ استانداردهای لازم، رعایت مسایل محیط زیستی، برخورداری از بیمه اجتماعی، و... را رعایت کنند.

یاوری اشاره به رشد 62 درصدی صادرات نسبت به سال 94 داشت و گفت: طی مقطع زمانی مذکور تا سال‌جاری حدود 63 میلیون دلار صادرات داشتیم که عمده آن متعلق به تعاونی مرزنشین است.

 انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.