سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام خدمات بستری رایگان نیازمندان در بیمارستان فیروزگر

رئیس بنیاد بیماری‌های نادر گفت: هزینه‌های درمان بیماران نادر گران بوده

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی داوودیان رئیس بنیاد بیماری های نادر عصر امروز در مراسم طرح نسخه های شفا بخش رمضان در صحن امام زاده صالح (ع) با اشاره به برکت ماه رمضان در اجرای این طرح خداپسندانه اظهار کرد: برای دومین سال پیاپی طرح نسخه های شفا بخش با هدف ویزیت مراجعان ، نیازمندان و روزه داران به طور رایگان انجام می شود.
 
وی ادامه داد: بنیاد بیماری های نادر همه ساله از ۱۵ رمضان مصادف با میلاد کریم اهل بیت  پس از افطاری کار ویزیت بیماران و مردم عادی را  شروع  می کند و هر ساله برنامه درمانی و تشخیصی مفصل تر انجام می شود.
 
داوودیان گفت: در این طرح پس از ویزیت رایگان بیماران به مراکز درمانی جهت بستری ارجاع داده می شوند و در انجا به طور رایگان کار درمان شان ادامه پیدا می کند.
 
وی عنوان کرد: این مراسم پر خیر و  برکت در سال گذشته به مدت هشت شب برگزار و طی این مدت هشت هزار بیمار ویزیت شدند.

داوودیان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در خطبه های عید فطر سال گذشته در خصوص این طرح صحبت فرمودند، افزود: هدف در این طرح برداشتن قدمی خیر برای نیازمندان است تا از حرف های بدون نتیجه پرهیز شود.

وی ادامه داد: مردم از مسئولان  و ما انتظار دارند تا وعده های درست به آنها بدهیم .

رئیس بنیاد بیماری های نادر با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند  هروقت انسان ها به فکر مال دنیا باشند فاتحه آنها خوانده می شود، تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئولان خدمتگزاران مردم هستند و خوشبختانه این طرح در ماه رمضان برکت خاصی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه درتاریخ  ۲۱ نوامبر در صحن سازمان ملل سخنرانی این بنیاد  به تصویب رسیده است، ادامه داد: بنیاد بیماری های نادر ۱۲ سال پیش کارش را  با  شعار باید درد مریض داری را کم کنیم آغاز و خوشبختانه باید بگویم که تنها سازمان مردم نهادی است که هیچ بودجه دولتی ندارد و هیچ کمک نقدی دریافت نکرده ایم .

رئیس بنیاد بیماری های نادر تاکید کرد: در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر در قالب ۲۰ انجمن در سراسر کشور تحت بنیاد بیماری های نادر فعالیت می کنند و تا به امروز ۳۷ جلد کتاب منتشر شده است‌.

داوودیان با بیان اینکه اطلس بیماری های نادر برای ۵۸ نوع بیماری نادر در ایران منتشر شده است، افزود: تمام بیماران نادر در مراکز ما خدمات  درمانی و تشخیصی رایگان برخوردار می شوند و بیماران نادر مرز نمی شناسد و همه پزشکان اهل دل و مومن در این کار سهیم هستند .


وی گفت: بیماران نادر ماهیانه بین ۵۰۰ هزار تا۸۰۰ میلیون  تومان پول بابت خرید داروهای شان می پردازند که گرانی این داروها به این خاطر است که در دنیا پنج شرکت داروی بیماران نادر را تولید می کنند.

رئیس بنیاد بیماری های نادر تصریح کرد: من از همین جا عرض سلام و ادب و احترام به مقام معظم رهبری می کنم و معتقدم اگر ایشان در خطبه های نماز عید فطر سال گذشته ذکری از طرح نسخه های شفا بخش نمی کردند امروز تا این موفق نبودیم .

وی ادامه داد: بیمارانی که برای ادامه درمان ارجاع می شوند در بیمارستان فیروزگر به طور رایگان بستری و ادامه خدمات درمانی شان انجام می شود.

داوودیان بیان کرد: امسال طرح نسخه های شفا به مدت ۱۵ شب برگزار می شود و من از مومنین تقاضا دارم که مارا دعا کنند.

در ادامه مراسم غلام علی افروز روان شناس گفت: خشوع همچنین هدیه دادن از کارهای نیکویی است که پزشکان حاضر در این طرح جز نیکوکاران محسوب می شوند.

وی یادآور شد: امیدوارم این سفره احسان و نیکوکاری در سال آینده نیز برپا شود و این اخلاق حسنه را امام حسن و اهل بیت نبوی داشته و ما باید آن را الگوی خود قرار دهیم.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.