سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

پیام استاندار کرمان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی

استاندار کرمان طی پیامی روز صنایع دستی را تبریک گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، متن پیام استاندار کرمان به این شرح است :تمدن ایران و ایرانی، سند افتخار ملتی است که با پشتوانه سترگ تاریخ خود، امید را در جان جهان زنده نگه داشته و الگویی والا از تمدن و تعهد است.
صنایع دستی هر کشور می تواند به عنوان یک صنعت اشتغال آفرین همواره مد نظر برنامه ریزان و استراتژیست ها قرار گیرد و مسیر تعالی و پیشرفت را هموار سازد.
صنعتگران صنایع دستی در تلفیق هنر، اندیشه و زیبایی آثاری را خلق می کنند که می تواند به عنوان سفیر تاثیرگذاری از فرهنگ، آداب و رسوم ملت ایران اسلامی را در جای جای جهان مطرح شده و درگذر زمان، روز به روز به ارزش آنها افزوده شود.
استان کرمان به عنوان مهد تولید آثار ارزشمندی از جمله پته،قالی کرمان، گلیم و ظروف مسی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی که شهرت جهانی دارند، در حوزه صنایع دستی سخن های شنیدنی دارد و با معرفی هنرمندان برجسته و مطرح کشوری توانسته جایگاه هنر در این استان را به خوبی به نمایش گذارد.
صنایع دستی شهرستان های استان کرمان از جمله شالبافی، گلیم بافی،چاقوسازی،معرق و منبت، تراش سنگ های فیمتی و نیمه قیمتی، حصیر بافی،مس گری، قلم زنی مس نیز جلوه ای از روح هنرمندانه و دستان هنرمندانی است که با ذوق و اندیشه والا به خلق این آثار هنری می پردازند.
در این مجال روز جهانی صنایع دستی را گرامی داشته و اعلام می دارم که استان کرمان به پشتوانه هنر و ظرافت روح هنرمندان گذشته و حال خود، حرف های زیادی در عرصه صنایع دستی برای کشور و جهان دارد و می تواند با بهره گیری مناسب از ظرفیت های این بخش، در مسیر پیشرفت و توسعه، گام های اساسی بردارد.
علیرضا رزم حسینی
استاندار کرمان
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.