سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

شیوع بیماری ام اس در کشور

شش هزار بیمار مبتلا به ام اس در استان فارس شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کرامت نظری مدیرعامل انجمن ام.اس شیراز از وجود شش هزار بیمار شناسایی شده مبتلا به ام اس خبر داد و افزود: شیوع این بیماری در چند سال اخیر گریبان گیر ایران و بسیاری از کشورهای همسایه شده است.
نظری بیان کرد: ام اس یک بیماری التهابی در سیستم اعصاب مرکزی مغز و نخاع است که در فرد مبتلا غلاف رشته های عصبی مغز آسیب می بیند و در نتیجه انتقال دستورات مغز و نخاع به عضلات مختل می شود و یا بکندی صورت می گیرد که این بیماری عمدتا در بین افراد جوان در گروه سنی 18 تا 40 سالگی رخ می دهد.

 وی ادامه داد: علائم ام.اس در افراد مختلف متفاوت است و قابل پیش بینی نیست زیرا ممکن است یک فرد مبتلا به ام.اس تا مدت ها علائم و نشانه های بالینی بسیار خفیفی مانند سرگیجه و یا اختلالات جسمی گوناگون در نقاط مختلف بدن داشته باشد ولی بیمار دیگری در مدت زمان کوتاهی دچار اختلالات حرکتی و ناتوانی شدید شود.

نظری ادامه داد: آماری که در انجمن شیراز به ثبت رسیده و کارت شناسایی برای بیماران صادر شده بیش از شش هزار  نفر است که حدوداً ۸۰ درصد خانم ها و ۲۰ درصد آقایان هستند.
مدیر عامل انجمن ام.اس شیراز عنوان کرد: امروز در مرکز ام.اس شیراز تشکیل کلاسهای سرگرم کننده هنری و انتقال بیماران به نقاط خوش آب و هوا همچنین مسافرت شهرهای زیارتی و سیاحتی همینطور بردن بیماران به باغ های اطراف شهر شیراز و کمک های نقدی جزء وظایف اصلی انجمن است.
انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.