سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروزان فرد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

نگاه صادراتی موتور محرکه اقتصاد کشور/ رقابت پذیر نبودن بزرگترین معضل تولیدات داخلی

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: بهبود روابط بانکی، رقابت پذیری تولیدات داخلی و نگاه صادراتی می‌تواند به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور تلقی شود.

حسن فروزان فرد عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت حمایت از تولیدات داخلی عنوان کرد: با توجه به تجارب سال‌های گذشته می‌توان دریافت درصورتیکه زمینه‌های اقتصادی لازم برای توجیه پذیری تولیدات اعم از رقابت پذیری و افزایش کیفی آن‌ها وجود داشته باشد، علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، شاهد افزایش صادرات نیز خواهیم بود.
 
 فروزان فرد رقابت پذیر نبودن تولیدات داخلی را بزرگترین معضل این حوزه برشمرد و افزود: در بسیاری از موارد شاهد افزایش کمی و کیفی تولیدات و برخورداری از تکنولوژی روز دنیا هستیم، اما صرف اکتفا به تولید داخلی، دردی را دوا نکرده، بنابراین می‌بایستی مجموعه‌ای از ظرفیت ها، نحوه مدیریت، با قیمت و کیفیت مناسب در کنار یکدیگر بسترهای لازم را برای قابلیت عرضه این محصولات در بازار را فراهم کنند.
 
 وی افزود: علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسد صنایع غذایی به خوبی قابل تولید و عرضه هستند، اما ورود آنها می‌تواند زمینه‌های رقابتی را مهیا کند کما اینکه هم اکنون با تعرفه‌های بازدارنده آن مواجه هستیم.
 
فروزان فرد در پاسخ به این سؤال که هم اکنون چه مشکلاتی گریبانگیر صادرات غیر نفتی ما است، گفت: در صورتیکه بتوان محصولاتی در سطح، قیمت، اندازه و کیفیت مناسب تولید کرد، به مرور زمان شرایط برای بهبود روابط بین المللی فراهم می‌شود و ورود هیئت‌های تجاری طی چند ماه اخیر موید این مسئله است.
 
 این عضو اتاق بازرگانی تهران در پایان بیان کرد: در وهله نخست مشکلات موجود در حوزه روابط بین الملل، مشکلات تحریم و روابط بانکی باید مرتفع شود، سپس با یک نگاه بازار صادراتی، شرایط اقتصادی خوبی را برای کشور به ارمغان آورد،اما متأسفانه در اغلب موارد و با توجه به شرایط کنونی این هدف کمتر محقق شده است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.