سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

هشدار شرکت برق در استفاده از کولرهای آبی

شهروندان هشدار های تعمیر و استفاده از کولر های آبی را جدی بگیرند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛مرتضی رحیمی رئیس گروه ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به بروز برخی حوادث دردناک هنگام تعمیر و راه اندازی کولر به دست افراد غیر متخصص در سال های گذشته گفت : متاسفانه با وجود هشدارهای فراوان در این رابطه، بی توجهی برخی شهروندان به رعایت ایمنی، حوادث تلخی را در این فصل از سال رقم می زند.

وی مرطوب بودن فضای کولرهای آبی را یکی از مهم ترین دلایل بروز حوادث در این رابطه دانست و افزود : تعمیر و سرویس کولرها و سایر لوازم برقی باید به دست متخصص و صاحب فن این کار انجام شود.

رحیمی اظهار کرد : هنگامی که یکی از اعضای خانواده برای بررسی کولر به پشت بام می رود، باید برق ساختمان قطع شود و در صورت مقدور نبودن این امر، از قطع بودن برق کلید کولر اطمینان کامل حاصل شود.

وی استفاده از دستکش عایق و لاستیک عایق زیر پا و تست برق دار بودن بدنه کولر توسط فاز متر را از جمله راهکارهای مفید در این خصوص عنوان و تصریح کرد : همچنین سیم های فرسوده که عایق آن ها از بین رفته، با چسب کاری ترمیم نمی شود بنابراین باید نسبت به تعویض آن ها توسط افراد متخصص اقدام شود.

وی گفت : اگر هنگام روشن کردن پمپ آب کولر، صدای آب یا بوی رطوبت حس نشد، احتمال سست شدن اتصالات یا پایان یافتن عمر قطعات دور از ذهن نیست و در این حالت باید کولر به سرعت خاموش و برای تعمیر کولر از متخصص این فن کمک گرفته شود.

رحیمی خریداری کولرهایی با نشان استاندارد، نصب، راه اندازی و سرویس کولر توسط سرویس کاران مجاز، وصل کردن سیم ارت منزل به ترمینال سیم ارت کولر و استفاده از کلید محافظ جان، پرهیز از ریختن آب با استفاده از شیلنگ یا پارچ بر روی پوشال های کولر و جلوگیری از سرویس کولر به تنهایی و بدون قطع برق را از جمله هشدارهای جدی در این خصوص برشمرد.

وی تصریح کرد: بدنه کولر باید روی چارپایه فلزی به ارتفاع 30 سانتی متر بدون اتصال به پشت بام ثابت شود و همچنین محل قرارگیری کولر از دودکش های بخاری و لوله های مربوط به سرویس بهداشتی فاصله کافی داشته باشد.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.