سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت از صاحبان استعداد برتر و نخبگان در استان بوشهر

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر از حمایت صاحبان استعداد برتر و نخبگان بر اساس سند راهبردی کشور در امور نخبگان در حوزه‌های مختلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رضا آذین صبح شنبه در نشست هم اندیشی نخبگان و اساتید دانشگاهی استان بوشهر با بیان اینکه در این جمع علاوه بر اعضای هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس میزبان مجموعه‌ای از فرهیختگان تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان هستیم، اظهار داشت: به نوبه خود شهادت تعدادی از هموطنانمان در حادثه تروریستی که توسط گروهک وحشت داعش رقم خورد را تسلیت می گویم و امیدوارم در سایه وحدت کشور های اسلامی و تدبیر این دولت سایه این گروهک از سر دنیا برداشته شود.

وی با اشاره به سند راهبردی کشور در امور نخبگان به تعریف نخبگی پرداخت و گفت: نخبه به فردی برجسته و کارآمد اطلاق می‌شود که در خلق و گسترش علم، فناوری، هنر، ادب، فرهنگ و مدیریت کشور در چارچوب ارزش‌های اسلامی اثرگذاری بارز داشته باشد و همچنین فعالیت‌های وی بر پایه هوش، خلاقیت، انگیزه و توانمندی‌های ذاتی از یک‌ سو و خبرگی، تخصص و توانمندی‌های اکتسابی از سوی دیگر، موجب سرعت بخشیدن به پیشرفت و اعتلای کشور شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر در خصوص تعریف استعداد برتر نیز گفت: استعداد برتر به فردی اطلاق می‌شود که با توجه ویژگی‌های ذاتی خود امکان رسیدن به مرحله نخبگی را داراست ولی هنوز زمینه‌های لازم برای شناسایی کامل و بروز استعدادهای ویژه او فراهم نشده است.

وی از حمایت صاحبان استعداد برتر و نخبگان براساس سند راهبردی کشور در امور نخبگان در حوزه های مختلف خبر داد و تصریح کرد: این سند در چندین فصل مجموعه فعالیت‌های بنیاد ملی نخبگان را ساماندهی می کند.
 
نشست هم اندیشی نخبگان و اساتید دانشگاهی استان بوشهر با موضوع مسئولیت های اجتماعی نخبگان و ارتباط آن با سبک زندگی اسلامی از طرف بنیاد نخبگان استان بوشهر و با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.
 
انتهای پیام/ ث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.