سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ارائه طرح‌های اشتغالزایی در قالب طرح پشتیبان

بسیاری از موانع تولید و اشتغال با نگاه توسعه‌ای مدیران قابل رفع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، شافعی معاون فرماندارتربت جام در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با اشاره به فرصت‌های اشتغالزایی در شهرستان گفت: مدیران با نگاه توسعه‌ای تلاش نمایند موانع تولید و سرمایه گذاری در شهرستان را رفع نمایند.

وی افزود: مدیران به دنبال ارائه طرح‌های اشتغالزایی در قالب طرح پشتیبان باشند و صندوق کارآفرینی نیز تلاش نماید با همکاری تمام نسبت به اعطای تسهیلات اقدام نماید.

معاون فرماندارتربت جام با اشاره به مشاغل خانگی و اقدامات ادارات شهرستان گفت: باید تلاش شود در اسرع وقت نسبت به جذب اعتبارات مشاغل خانگی اقدام گردد.

شافعی از بخشداران خواست با ارائه لیست روستاهای خاص با قابلیت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال به منظور ایجاد روستای بدون بیکار، هر بخش دو روستا معرفی و کمیته اشتغال و سرمایه گذاری تلاش نماید این طرح‌ها در روستا اجرایی گردد.

وی ایجاد اشتغال در مناطق زلزله زده را مطلوب نداست و گفت: علی رغم پیگیریهای جدی فرمانداری و بخشداریهای مربوطه هنوز روند ایجاد کار و اشتغال که از اولویت‌های مناطق زلزله زده است مطلوب نیست و باید ساماندهی شود.

معاون فرماندارتربت جام بر تشکیل کمیته تخصصی رفع موانع اشتغال در مناطق زلزله زده و کمیته بررسی طرح‌های مذکور تاکید و افزود: این کمیته باید روند ایجاد اشتغال در مناطق زلزله زده را تسریع بخشد.

شافعی بر ایجاد اشتغال در قالب طرح‌های گردشگری و صنایع دستی، گیاهان دارویی، طرح‌های کشاورزی و دامی و طرح‌های حوزه صنعت و معدن تاکید و گفت: ادارات متولی تلاش نمایند در اسرع وقت طرح‌های مربوطه را به صندوق کارآفرینی امید معرفی نمایند.

وی یکی از موانع مشاغل خانگی را الزامات حوزه بهداشت و درمان دانست و گفت: این موانع به زودی در جلسه تخصصی با دانشکده علوم پزشکی رفع خواهد شد.

در این جلسه دو طرح به نامهای ((کارآفرینی در محیط کار واقعی)) و طرح ((کارورزی)) توسط مدیر فنی و حرفه‌ای شهرستان تشریح شد و براطلاع رسانی و ایجاد ساختار و بومی سازی کمیته مربوطه در شهرستان تاکید گردید.

انتهای پیام//س. ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.