سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

کاشت حلزون گوش بدون نوبت در اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: با حمایت بهزیستی و کمک‌هزینه صندوق توسعه ملی کاشت حلزون گوش در اردبیل بدون نوبت انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهزاد ستاری در بازدید از اورژانس اجتماعی بهزیستی اردبیل افزود: کاشت به موقع حلزون می‌تواند مانع از ناشنوایی فرد شود و به همین دلیل بدون نوبت انجام می‌شود.

وی گفت: بعد از غربال‌گری شنوایی گروهی از کوکان نیازمند سمعک و گروهی نیازمند کاشت حلزون هستند که می‌بایست کاشت حلزون تا شش سالگی انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه هزینه کاشت ۳۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: چهار میلیون از این هزینه توسط بهزیستی و ۲۶ میلیون توسط صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود.

ستاری گفت: سال ۹۲، کاشت حلزون برای ۲۵ نفر و سال گذشته برای ۲۲ نفر انجام شد و با هدف ممانعت از ناشنوا شدن فرد، امسال نیز اجرای آن تداوم دارد.

وی با بیان اینکه خانواده‌های نیازمند تحت پوشش این طرح هستند، متذکر شد: در مواقعی حتی هزینه ایاب و ذهاب خانواده‌ها نیز پرداخت می‌شود.

ستاری در خصوص فعالیت اورژانس اجتماعی اردبیل افزود: سال گذشته چهار هزار و ۶۸۹ تماس با اورژانس ۱۲۳ حاصل شده که عمدتا در موضوعات کودک آزاری، سالمند آزاری، درگیری خانوادگی و خودکشی است.

مدیر کل بهزیستی استان تاکید کرد: اعتماد عمومی به استفاده از خدمات اورژانس اجتماعی افزایش یافته و بسیاری از درگیری ها و مشکلات خانوادگی با مداخله به هنگام مددکاران فیصله می یابد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.