سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان;

کسب رتبه سوم کشوری استان در پرداخت زکات

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت : این استان از نظر پرداخت زکات در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید جواد رضوی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان در رتبه سوم کشور از نظر پرداخت زکات قرار دارد اما نباید به این میزان اکتفا کرد و با برگزاری مراسمی مانند گلریزان در ماه رمضان به افزایش زکات کمک کرد گفت : مراسم گلریزان طی رمضان جاری در سالن‌های زورخانه استان به انجام رسید که مبلغ ۴۰میلیون تومان جمع‌آوری شد و که این رقم نسبت به سال گذشته رشد ۵۰درصدی را نشان می دهد و هر چه این مجالس عمومی‌تر اجرا شود، در حقیقت دریافتی را نیز افزون‌ می‌کند.

وی افزود: با همراهی خیران در ماه رمضان امسال هفت هزار بسته سبد کالا با میانگین هر بسته به مبلغ ۸۰هزار تومان برای افراد تحت پوشش کمیته امداد استان سمنان پیش‌بینی شد که در مجموع ۵۶۰میلیون تومان در ماه مبارک رمضان سبد کالا بین نیازمندان و افراد تحت تکفل توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان بابیان اینکه طی ماه مبارک رمضان پیش‌بینی ۱۰هزار سفره افطاری در استان نیز شده است، ابراز داشت: برگزاری ٣٠ شب ٣٠ مسجد هر سازمان یک سفره افطاری از جمله برنامه‌هایی است که طی ماه مبارک رمضان به انجام خواهد رسید و مکاتبات اداری آن انجام‌شده است.

رضوی با بیان اینکه برگزاری جشن آرزوها در شهرستان‌های استان از جمله مراسم های ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود، بیان داشت: این امر یکی از مراسم هایی است که طی آن ایتام آرزوهای خود را نوشته و داخل پاکت قرار می‌دهند و خیران با برداشت این پاکت ها هر آرزویی بود می کوشند تا برآورده کنند.

وی با اشاره به طرح حامی یابی نیز افزود: از شب تولد امام حسن مجتبی(ع) تا شب شهادت امام علی (ع) ایستگاه‌های حامی یابی در سراسر استان دایر خواهد بود که می‌کوشیم حامیان جدیدی را برای کودکان نیازمند پیدا کنیم و باید گفت هر چه تعداد بیشتر باشد پولی که به‌حساب آن‌ها واریز می‌شود افزون‌تر خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین ابراز داشت: در طرح سبد مهربانی با فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان هماهنگ شد تا مردمی که خرید می‌کنند یک تعداد کالا نیز در سبد جداگانه برای نیازمندان قرار دهند که در نهایت این سبدها بین مددجویان کمیته امداد توزیع خواهد شد.

رضوی با تاکید بر اینکه زکات واجب الهی و در کنار نماز ذکرشده است، گفت: شورای زکات به صورت متمرکز در استان زکات را جمع اوری می کنند که در نهایت بین مددجویان بهزیستی خیریه‌ها و افراد تحت حمایت آن‌ها توزیع خواهد شد که امیدواریم بافرهنگ سازی بیشتر بتوانیم دریافتی‌ها برای افراد تحت پوشش نهادها را ارتقا دهیم.
انتهای پیام / ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.