سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخگر: با تیم آلومینیوم با قدرت در لیگ جودو شرکت می کنیم

رئیس کمیته کاتا فدراسیون جودو گفت: اگر شرایط فراهم شود قصد داریم با تمام قدرت در لیگ جودو شرکت کنیم.

محمد اخگر رئیس کاتا فدراسیون جودو در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در مورد اینکه آیا در لیگ برتر جودو شرکت می کنند یا خیر،اظهار داشت:خیر،هیچ تصمیمی برای شرکت در مسابقات لیگ برتر جودو نداریم.با توجه به این که سال گذشته لیگ برگزار نشده امسال لیگ خوبی را احتمالا شاهد خواهیم بود.لیگ می تواند به شکوفایی استعدادهای جودو کمک کند.
 
وی در مورد مسابقات کاتای جودو گفت:مسابقات کاتای جودو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی قرار است در تاریخ ۱۵ و ۱۶ تیرماه به میزبانی استان مرکزی و شهر اراک برگزار شود.این مسابقات در پنج کاتای ۱-ناگه نو کاتا ۲-کاتامه نوکاتا ۳-کیمه نو کاتا ۴-کودوکان گوشین جوتسو کاتا ۵-جونو کاتا برگزار خواهد شد.
 
اخگر در ادامه بیان کرد: به دنبال توسعه کمی و کیفی کاتا در سال های آینده هستیم.خوشبختانه کاتاروها ما در آسیا و جهان حرف های زیادی برای گفتن دارند، زیرا همواره در مسابقاتی که به میدان رفته اند تاکنون توانسته اند مدال های زیادی را نصیب کشورمان عزیزمان کنند و همان طور که می دانید بهترین های کاتای جهان در آسیا قرار دارند.
 
رئیس هیئت جودو استان مرکزی عنوان کرد:بعد از اینکه به عنوان میزبان مسابقات کاتای جودو قهرمانی کشور انتخاب شدیم به تمام هیئت های استانی سراسر کشور نامه فرستادیم تا در این مسابقات شرکت کنند. همچنین باید بگویم به دنبال این هستیم تا به جای اهدای یک مدال، 2 مدال به آن ها بدهیم.
 
هر استان می تواند 2 تیم کامل به این مسابقات اعزام کند و هر فرد فقط می تواند در یک کاتا مسابقه دهد ضمن اینکه نفرات برتر این رقابت ها جهت اعزام به مسابقات برون مرزی به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.
 
وی در ادامه افزود: ورزشکارانی که در مسابقات برون مرزی صاحب عنوان می شوند باید بگویم بالای 50 سال سن دارند. بنابراین در این رشته زیاد سن ملاک نیست بلکه دانش افراد است که سبب می شود تا آن ها به مدال دست پیدا کنند.
 
اخگر در مورد اعزام ورزشکاران به مسابقات گفت:پس از ماه مبارک رمضان در نظر داریم مسابقات رده های سنی مختلف را برگزار کنیم. ضمن اینکه باید عرض کنم رشته های جوجیتسو و کوراش هم به رشته جودو اضافه شده است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمدحسن
۰۰:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
استاد اخگر یکی از اسطوره های تکرار نشدنی جودو کشور هستند.