سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

نجوایی با دوست - بخش سیزدهم

در سیزدهمین روز ازماه مبارک رمضان ، سطرهای دیگری از دعای عرفانی ابوحمزه ثمالی را با هم زمزمه میکنیم .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ در سیزدهمین روز ازماه مبارک رمضان ، سطرهای دیگری از ترجمه نسبتا آزاد دعای عرفانی ابوحمزه ثمالی را با هم زمزمه میکنیم . امید آنکه خداوند مهربان به حق مقربان درگاه خود، دعای همه محتاجان و آرزمندان را براورده کند وهمه آنهایی را که مانند ما آرزومند دست یافتن به توبه واقعی و درک حلاوت و لذت عبادت هستند به آرزوی خود برساند . آمین یا رب العالمین .  

*   *   *

خدایا همه بندگانت جزو عبادت کنندگان واقعی و حقیقی تو نیستند. برخی فقط به زبان ایمان آورده اند تا در پرتو حکومت اسلامی و به سلامتی زندگی کنند و به این آرزو رسیدند . اما ؛ ما علاوه بر زبان به  دل هم به تو ایمان آوردیم تا از گناهانمان درگذری. ای خدای مهربان همانگونه که گروه اول را به آرزویشان رساندی ، ما را هم به آرزویمان برسان .

خداوندا ، این روحیه را که به بزرگی و بخشش تو امیدواریم به خصلت ثابت ما تبدیل کن و ما را به این امید و آرزوی خود برسان و اکنون که هدایت یافته ایم ، دیگر دلهایمان را هرگز به تاریکی و گمراهی نیفکن .

ای خداوند رحمان و رحیم ؛ از خزانه فضل و کرم خود به ما رحمت و نعمت ببخش که تو بسیار 
بخشنده ای .

ای خالق هستی ؛ به عزتت سوگند می خورم اگر مرا از درگاهت برانی هرگز از تو دور نمیشوم و از در خانه ات بر نمی خیزم و از عبادت تو و التماس به درگاهت دست نخواهم کشید ، چون با تمام وجود مهربانی و رحمت و بخشش بی پایانت را درک کرده ام. ای خدای بزرگ ، یک بنده به نزد چه کسی می تواند برود جز به درگاه مولایش؟ و یک مخلوق به چه کسی می تواند پناهنده شود جز به آن کسی که او را آفریده است ؟.

خدایا من هرگز امیدم را از تو قطع نخواهم کرد حتی اگر مرا به زنجیر و بند گرفتار کنی ، و آنچه به من بخشیدی و به خاطر آن میان مردم جایگاهی یافته ام را از من پس بگیری و در مقابل دیدگان بندگانت مرا به خاطر گناهانم رسوا کنی. خدایا حتی اگر دستور دهی مرا به جهنم ببرند و میان من و بندگان خوبت و نیکوکارت فاصله اندازند، هرگز امیدم را از تو قطع نخواهم کرد و میل و ارزوی شدیدی که به عفو تو دارم کمرنگ نخواهد شد و محبت و دوست داشتن تو از دلم بیرون نخواهد رفت .

مولای من ؛ هیچگاه  نعمتهای بیشماری را که در دنیا به من دادی و بدیها و گناهان من را پوشاندی  فراموش نمی کنم . 

ای سرور من ؛ محبت دنیا را از دلم بیرون کن و به جای آن محبت حضرت محمد مصطفی (ص) خاتم پیامبران و اهل بیتش را که برگزیدگان عالم هستند در دلم قرار بده . خداوندا بر محمد (ص) و خاندان مطهرش درود بی پایان فرست . 


به قلم : س جعفری ؛ باشگاه خبرنگاران جوان کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.