سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

تجهیز ۵۰ هزار روستای کشور به سیستم اینترنت پرسرعت

مدیرکل امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجهیز ۵۰ هزار روستای بالای ۱۵ خانوار کشور به سیستم اینترنت پرسرعت تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ترابیان مدیرکل امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع مسئولان شهرستان اهر گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور قصد دارد در عرض یکسال در سه بخش تلفن ثابت، همراه اول و اینترنت روستا‌های کشور قدم‌های اساسی بردارد که برای این منظور از پیشنهادات و نظرات نمایندگان و کارشناسان استفاده خواهد شد.
 
وی افزود: هم اکنون ۶۰ درصد روستا‌های اهر تحت پوشش سرویس پهن باند اینترنت هست که این رقم تا پایان سالجاری به بیش از ۷۰ درصد افزایش می‌یابد.
 
ترابیان گفت: به دلیل برخی تحریم‌های ناجوانمردانه برخی شرکت‌های فروشنده تجهیزات تمایلی به فروش محصول به ایران ندارند که این امر مشکلی در تأمین تجهیزات ایجاد کرده است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد ارتباطات کشور به بخش خصوصی واگذار شده و تنها کمتر از ۱۰ درصد با مسئولیت این وزارتخانه اجرا می‌شود و با این حال با هماهنگی‌های انجام شده این وزارتخانه نظارت جدی بر امور دارد.
 
مدیرکل امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به توسعه ایستگاه‌های BTS نیز اشاره کرد و افزود: این ایستگاه‌ها سال گذشته با ۲۵۰ میلیون تومان قابل تجهیز و راه اندازی بود در حالی که در وضعیت فعلی با کمتر از یک میلیارد و پانصد میلیون تومان قابل تهیه و تجهیز نیست.
 
شکوری مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: بیش هزار روستای زیر ۲۰ خانوار این استان به سیستم تلفن ثابت و اینترنت مجهز هستند که در این خصوص ۳۵۰ روستا به سیستم تلفن ثابت و ۷۴۰ روستا از اینترنت خانگی بهره‌مند هستند.
 
وی همچنین با اشاره به عدم آنتن دهی قسمتی از جاده اهر – تبریز به طول ۴۵۰ متر افزود: در نقاطی از جاده اهر- تبریز به دلیل عدم برق رسانی و استفاده تجهیزاتی در این نقاط گاهاً با عدم سرویس دهی آنتن تلفن همراه روبرو هستیم که امیدواریم در آینده این مشکل نیز رفع شود.
 
وی همچنین از بهره مندی بیش از ۳۳۰۰ مشترک تلفن ثابت از اینترنت پرسرعت در اهر نیز خبر داد و افزود: در این راستا ۳۱ نقطه از شهرستان‌های اهر و هریس مجهز به سایت اینترنت همراه G۴ هستند.
 
 
انتهای پیام/ش

۶۰ درصد روستا‌های اهر تحت پوشش سرویس پهن باند اینترنت

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.