سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

آغاز کاشت سیب زمینی در شهرستان قروه

مدیر جهاد کشاورزی قروه گفت: کاشت سیب‌زمینی در سه هزار هکتار از زمین‌های این شهرستان آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛خلیل فعله گری گفت: در راستای اجرایی کردن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی، تاکنون نزدیک به هزار و 500 هکتار از زمین ‌های زیر کشت سیب‌ زمینی رفته و پیش‌بینی می‌ شود این مقدار تا 3 هزار هکتار افزایش یابد.

وی با اشاره به واردات 30 تن بذر با هسته خارجی از کشور هلندبه داخل استان افزود: با توجه به نقش مهم بذر سالم و ضدعفونی شده در افزایش عملکرد، کشاورزان حتما از این نوع بذر استفاده کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قروه افزود: پیش‌بینی می‌شود با این30 تُن بذر بیش از350 تُن بذر تکثیر و پس از تایید مرکز تحقیقات و ثبت و کنترل گواهی بذر مورد استفاده دیگر کشاورزان قرار گیرد.

فعله گری با توجه به مسأله کمبود آب دراستان از کشاورزان خواست به منظور صرفه جویی در مصرف آب، از آبیاری تیپ یا میکرو یا موضعی در کشت محصولات سبزی و سیفی مانند خیار و سیب‌زمینی و کدو استفاده شود.

وی بیان کرد:سال گذشته سه هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت سیب‌زمینی قرار گرفت که با برداشت 35 تن سیب زمینی در هر هکتار میزان تولید آن به 125 هزار تُن رسید.
کاشت سیب زمینی در استان کردستان از اردیبهشت تا پایان خرداد انجام می شود.
انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.