سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

سرعت بخشیدن به سامانه دوم آبرسانی به اصفهان ضروری است

استاندار اصفهان گفت: سرعت بخشیدن به اجرا و تکمیل سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ برای این استان بسیار ضروری و از نان شب نیز واجب تر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور دیشب در مراسم بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی هفت طرح بزرگ تاسیسات فاضلاب شهری در اصفهان افزود: سرعت بخشیدن به اجرای طرح سامانه دوم آبرسانی به اصفهان از خواسته های ما از وزیر نیرو و سایر مسئولان حوزه آب است و انتظار داریم این طرح در کوتاهترین زمان به بهره برداری برسد.
 
 خشکسالی های اخیر و افزایش برداشت از حوضه زاینده رود، بخش آب شرب اصفهان را با کمبود مواجه کرده است به گونه ای که متولیان امور آب در کشور برای رفع این مشکل طرح سامانه شماره 2 تامین آب شرب اصفهان را مدنظر قرار داده و عملیات اجرایی آن از سال 88 آغاز شده است.
این سامانه شامل تونل انتقال آب و تصفیه خانه موسوم به 'گلاب 2' به عنوان طرح توسعه آبرسانی به 14 شهرستان استان اصفهان به طول 27 کیلومتر، وظیفه انتقال آب از دریاچه سد زاینده رود به تصفیه خانه را دارد.
 
استاندار اصفهان همچنین با اشاره به اینکه در یک سال گذشته طرح های بسیاری با اعتبارهای چند صد میلیارد ریالی در شهرستان های استان بهره برداری شده است، گفت: امروز نیز شاهد افتتاح طرح های زیست محیطی شامل جمع آوری و تصفیه فاضلاب در استان هستیم.
 
وی مسائل زیست محیطی را از اولویت های استان اصفهان خواند و افزود: در استان اصفهان از راهکارها و روشهای جدیدی مانند تبصره 3 شوراهای اسلامی یا شرکت های بزرگ مانند فولاد مبارکه برای اجرای طرح های بزرگی مانند فاضلاب استفاده می شود.
استاندار اصفهان همچنین با محکوم کردن حوادث تروریستی تهران گفت: از افتخارات ما این است که امنیت و آسایش در کشور برقرار است و با این حرکت های بچه گانه تحت تاثیر قرار نمی گیرد.
 
زرگرپور افزود: عمق حوادث دیروز می توانست بیشتر باشد اما با تدبیر نیروهای انتظامی و امنیتی جلوی آن گرفته شد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه کارهای بزرگی در استان اصفهان انجام شده است، گفت: یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب رسیدگی به 11 میلیون حاشیه نشین شهرهای بزرگ است که اجرای این گونه خدمات مانند اجرای شبکه فاضلاب در حاشیه کلانشهر اصفهان، بخش عظیمی از این نگرانی ها را رفع می کند.
 
حجت الاسلام احمد سالک افزود: در بودجه مجلس هشتم برای طرح های آب و فاضلاب، کلمه 'ترمیم' به کار رفته بود اما پس از آن، کلمه 'توسعه' به ترمیم نیز اضافه شد تا دست مسئولان برای اجرای چنین طرح هایی باز باشد.
 
وی اجرای طرح بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب کلانشهر اصفهان با فاینانس خارجی یکهزار و 770 میلیارد ریال را کار بزرگی در استان اصفهان خواند و اظهار کرد: مجلس نیز در برنامه ششم توسعه 2 موضوع مهم را مد نظر قرار داده است که شامل توسعه شبکه آبرسانی شهرها و روستاهای و اجرای فاضلاب شهری و روستایی است.
 
وی خاطرنشان کرد: در بودجه 95 و 96 نیز برای شبکه های آبرسانی و فاضلاب شهری و روستایی مبالغی به تناسب هر استان دیده شده است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه به مشارکت بخش خصوصی در برنامه ششم توسعه نیز توجه شده است، افزود: در شهرهایی مانند نجف آباد، طرح های بزرگ آبفا با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست که موفق نیز بوده است.
 
وی همچنین با اشاره به طرح شرکت های دانش بنیان برای رفع بوی نامطلوب فاضلاب در اصفهان خواهان حمایت مسئولان برای اجرای این طرح شد.
همچنین این نماینده مجلس با اشاره به حوادث تروریستی تهران، اظهار کرد: این حوادث بر استقامت ملت ایران به تبعیت از حاکمیت دینی یعنی ولایت و رهبری به ویژه پس از ارتحال امام راحل تاکید کرد.
 
سالک با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال خدشه دار کردن امنیت داخلی کشور هستند، افزود: تدبیر رهبر معظم انقلاب همواره دشمنان اسلام را مایوس کرده است.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: بهره برداری از طرح های تاسیسات فاضلاب شهری، تحول بزرگ بهداشتی و زیست محیطی در استان و شهر اصفهان تلقی می شود.
 
هاشم امینی با بیان اینکه سه هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای هفت طرح بزرگ تاسیسات فاضلاب شهری در استان اصفهان در نظر گرفته شده است، افزود: 95 درصد از این اعتبارها از محل مشارکت بخش خصوصی و مردم است.
 
وی اجرای شبکه فاضلاب در حاشیه شهرها را از خواسته های مردم خواند و اظهار کرد: تا چهار ماه آینده همه مناطق حاشیه کلانشهر اصفهان از شبکه فاضلاب برخوردار می شوند.
به گفته وی در حالیکه هنوز موضوع آب شرب در بسیاری از کلانشهرهای کشور حل نشده است در کلانشهر اصفهان ، شبکه فاضلاب نیز در حال بهره برداری کامل است.
 
امینی با اشاره به اجرای طرح های فاضلاب در شهر کوشک خمینی شهر، منطقه شرقی نجف آباد و شهر کهریزسنگ تصریح کرد: کار شبکه فاضلاب نجف آباد از سال 75 آغاز شده که تا سال 92 فقط حدود 27 کیلومتر لوله گذاری شده بود اما از سال 92 تا 95 حدود 180 کیلومتر در این طرح لوله گذاری شده و امید است این طرح تا یک و نیم سال دیگر به اتمام رسد.
 
در این مراسم سه طرح بزرگ تاسیسات فاضلاب شهری در استان اصفهان به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ فاضلاب شهری دیگر نیز آغاز شد.
طرح های فاضلاب محله های حاشیه نشین و محروم کلانشهر اصفهان با اعتبار 280 میلیارد ریال، خط انتقال فاضلاب غرب- شمال و شرق کلانشهر اصفهان(طرح نگین) با اعتبار 400 میلیارد ریال و ارتقای گام(فاز) دوم تصفیه خانه فاضلاب شمال کلانشهر اصفهان با اعتبار 50 میلیارد ریال، دیروزبهره برداری شد.
 
همچنین عملیات اجرایی طرح های فاضلاب شهر کوشک خمینی شهر از محل تبصره 3 (مشارکت مردمی) با اعتبار 150 میلیارد ریال و شبکه فاضلاب 'زون شرقی' شهر نجف آباد به روش سرمایه گذاری فاینانس داخلی(تبصره 3) با اعتبار 550 میلیارد تومان آغاز شد.
عملیات اجرایی طرح های فاضلاب شهر کهریزسنگ نجف آباد از محل تبصره 3 (مشارکت مردمی) با اعتبار 150 میلیارد ریال و بازسازی و بازرسی شبکه فاضلاب اصفهان از محل فاینانس خارجی با اعتبار یکهزار و 770 میلیارد ریال نیز همزمان با طرح های مذکور در استان اصفهان آغاز شد.
 
 
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.