سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

اُلمپیاد کرمانیان برگزار می شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری سومین دوره اُلمپیاد کرمانیان به صورت منطقه‌ای، در 12 شهرستان تابعه ی این استان، طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی امیری خراسانی در نشست شورای عالی ورزش استان که به ریاست استاندار در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه اُلمپیاد کرمانیان بعد از وقفه ای، دوباره در سال 96 برگزار می شود، گفت: سومین دوره اُلمپیاد کرمانیان به صورت منطقه‌ای، در 12 شهرستان تابعه استان طی امسال برگزار می‌شود.

وی ساخت و راه اندازی ورزشگاه چند منظوره 6 هزار نفری، استخر قهرمانی 50 متری و ساخت جاده تندرستی در مجموعه امام علی(ع) را از مهمترین برنامه های اداره کل ورزش و جوانان در سال 96 عنوان کرد.

امیری خراسانی با بیان اینکه 203 مکان ورزشی قابل واگذاری در استان کرمان وجود دارد، اظهار داشت: امسال در راستای بازنگری به موضوع واگذاری اماکن ورزشی توجه ویژه ای می شود.

وی به فعالیت51 هیأت ورزشی در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد، 38 هیأت با رئیس و 13 هیأت با سرپرست اداره می شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده به حوزه عمرانی ورزش اختصاص یافته که پیگیری های نمایندگان مردم در مجلس در این زمینه جای تقدیر دارد.
امیری خراسانی تصریح کرد: امسال بسیاری از پروژه های نیمه تمام با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی به بهره برداری می رسد.
وی یادآور شد: مجمع خیران ورزشی یار در سال های 94 و 95 جزو سه استان برتر کشور بوده است.

امیری خراسانی گفت: 436 باشگاه ورزشی در استان کرمان وجود دارد که 50 باشگاه فاقد مجوز و تاریخ اعتبار آنها گذشته است که در این زمینه باید ساز و کار نظارتی قوی ببینیم.
وی به موضوع جهاد ورزشی اشاره کرد و اظهار داشت: زمینه ای برای حضور خیران علاقه مند برای آموزش رشته های ورزشی در مناطق محروم فراهم شده است.
وی بر تکمیل مجموعه ورزشی امام علی (ع) کرمان تاکید کرد و گفت: ستاد بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، اندونزی و اُلمپیک و پارااُلمپیک 2020 توکیو را در پیش داریم که باید استعدادیابی و استعدادپروری و اجرای مسابقات ورزشی استانی و بین المللی را در این راستا مدنظر قرار دهیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: برای تأمین منابع مالی مورد نیاز می توان از ظرفیت معین های اقتصادی استفاده کرد.
وی تسهیل روند اداری تغییر کاربری و واگذاری از طریق ماده 27، حمایت از پروژه های ملی در جهت ساخت سالن تخصصی مختص هر رشته ورزشی، بر عهده گرفتن هزینه های برگزاری و اعزام مسابقات توسط معین های اقتصادی را از جمله درخواست های اداره کل ورزش و جوانان از مجموعه مدیریتی استان برشمرد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.