سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشیه جلسه هیات دولت؛

زنگنه: برنامه‌های ما با قطر طبق روال گذشته ادامه خواهد داشت

وزیر نفت درباره ارتباط ایران با قطر در میدان مشترک پارس جنوبی گفت: مساله خاصی نیست و طبق روال و برنامه هایی که داشتیم ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت کشور قطر و فعالیت ایران با این کشور در میدان مشترک اظهار داشت: براساس روال گذشته کار خود را ادامه خواهیم داد و مساله خاصی وجود ندارد.

زنگنه در واکنش به اینکه گفته می شود مذاکرات با هندی ها درباره صادرات گاز به نتیجه نرسیده و شرکت روسی جایگزین شرکت هندی شده، تصریح کرد: ایران با کشور هند درباره توسعه فرزاد B و قیمت گازی که از کشورمان برداشت می کند به توافق نرسیدیم اما هنوز مذاکرات با هندی ها به اتمام نرسیده است. 

وزیر نفت درباره اهداف تشکیل کارگروه‌ها در وزارت نفت، اضافه کرد: این کارگروه ها برای عقد قرارداد بالادستی نفت است که برای به بهره برداری رساندن پروژه ها نیست همچنین باید قرارداد پروژه ای منعقد شود و چند سال طول می کشد تا به بهره برداری برسد. 

زنگنه گفت: یک بخش از کارگروه تشکیل شده دارای بخش فنی است که طرح توسعه میدان را بررسی و با طرف های خارجی مذاکره می کنند و بعد از آن، طرحی که به تفاهم برسد ابتدا در شورای فنی در سطح برنامه ریزی مدیریت تلفیقی شرکت نفت می رود و پس از آن هم در صورت لزوم به شورای عالی مخازن می رود.

وی درپاسخ به سوالی درباره این که مدعی شدند تولید بنزین ستاره خلیج فارس بعد از افتتاح کاهش پیدا کرده، اظهار داشت: خیر. تولید مستمر شروع شده و این جریان همچنان ادامه دارد و در حال تثبیت تولید هستیم. 
 
وزیر نفت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پرونده گاز ترکیه همچنان باز مانده و آیا حاضر هستید متن حکم و بحث هایی که شده منتشر کنید تا ارتباطش با کرسنت مشخص شود؟ گفت: اصل داستان و تشریح آن را می توانیم توضیح دهیم، اما بحث حکم محرمانه است و دو طرف نمی تواند آن را منتشر کنند، اما در اختیار گذاشتن این اسناد به مراجع رسمی کشور هیچ مشکلی ندارد.

وی درباره صادرات نفت به اروپا و احتمال افزایش آن گفت: در صدد تنوع مشتریان هستیم. در طول دوران تحریم 5 مشتری داشتیم و در حال حاضر مشتریان ما در حال ضافه شدن است. اما بدانید که قیمت فروش نفت معمولا به شرق دور بیشتر از اروپا است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.