سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متولی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آخرین افزایش قیمت نرخ عوارض آزادراه‌ها در شهریور سال گذشته بود

مدیر کل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آزادراه‌های کشور گفت: از سال گذشته تا به امروز کمیته نرخ گذاری اقدام به افزایش قیمت عوارض نکرده و آخرین تغییر نرخی در آزادراه‌ها مربوط به شهریور سال ۹۵ بوده است.

 حسین متولی مدیر کل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آزادراه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مرجع نرخ‌گذاری در آزادراه‌های مشارکتی ،وزارت راه و شهرسازی است گفت:با توجه به اینکه تعیین نرخ عوارض در آزاد راه ها بسیار اهمیت دارد باید یک مرجع مشخص متشکل از بخش خصوصی ،وزارت راه و شهرسازی و... این عوارض را تعیین کنند.
 
وی در ادامه یاد آور شد:  از سال گذشته تا به امروز کمیته نرخ گزاری اقدام به افزایش قیمت عوارض نکرده و آخرین تغییر نرخی در عوارض مربوط به شهریور سال ۹۵ بوده است.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به وجود شرکت‌های مختلف آزادراهی،یک کمیته کارشناسی تمامی نرخ‌های عوارض را تحلیل و سپس قیمت کارشناسی شده  را  تعیین می کند.
 
مدیر کل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آزادراه‌های کشور در ادامه تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده 5 درصد از هزینه های عوارض  طبق قرار داد، مربوط به هزینه‌های اپراتوری، عملیات گرفتن عوارض و بهره‌برداری و بخش دیگری از هزینه‌ها که میزان آن  ۱۵ درصد است مربوط به هزینه های نگهداری از جمله خط کشی، ایمن سازی، درزگیری و موارد دیگر است.
 
متولی اظهار داشت: بیشترین آزادراه‌های مشارکتی توسط بخش خصوصی ساخته می شود در نتیجه هزینه نگهداری  15 درصدی به خود سازندگان پرداخت می‌شود.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.