سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحدهای اقامتی یزد استانداردسازی می‌شوند

اولین مرحله استانداردسازی واحدهای گردشگری استان یزد توسط مؤسسه خدمات آموزش جهانگردی هفت‌ اقلیم برگزار شد.

به‌ گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به‌ نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری یزد؛ محمدرضا نصیری سرپرست معاونت گردشگری این اداره‌کل امروز چهارشنبه ۱۷ خرداد عنوان کرد: «جهانگردی گسترده‌ترین صنعت خدماتی است و به‌ طور مسلم در آینده با سرعتی بیش از گذشته و امروز گسترش خواهد یافت. تردیدی نیست که همه کشورهای جهان در رقابتی تنگاتنگ در پی بهره‌گیری از مزایای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... به‌ ویژه دریافت بیشترین سهم از درآمد و بالا بردن سطح اشتغال ناشی از بهینه‌سازی این صنعت خدماتی در کشورهای خود هستند. اما این باور نیز وجود دارد که موفقیت‌های جهانگردی را نمی‌توان تن‌ها به اتکای اعداد و ارقام سنجید، بلکه باید آن را با توجه به بهبود کیفیت زندگی و حفظ فیزیکی محیط ارزیابی کرد.»

او خاطرنشان کرد: «بی‌تردید مسائل مربوط به کیفیت، که آینده جهانگردی در گرو آن است، در کانون و قلب پایداری قرار دارد. بهبود کیفیت باید در همه عرصه‌ها و ارکان و اجزای تشکیل‌دهنده جهانگردی ایجاد شود؛ بنابراین ابتدا باید شرایط و وضعیت موجود بررسی شود تا معیارهای لازم، برای تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و قوت، تهدید‌ها و فرصت‌ها فراهم شود.»

این مقام مسئول تصریح کرد: «با توجه به تبصره ۱ ماده ۱۱ آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر آنها، استانداردسازی ۱۰ مهمان‌پذیر در شهر یزد توسط شرکت هفت اقلیم انجام شد.»

نصیری در ادامه افزود: «ارزیابی این واحدهای گردشگری توسط ارزیاب‌های ساختمان و تأسیسات، ایمنی و بهداشت و خدمات و نیروی انسانی صورت گرفت.»

او گفت: «ارزیابی سایر واحدهای گردشگری از جمله هتل‌ها و مجتمع‌های بین راهی نیز در ادامه انجام خواهد شد.»


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.