سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس اجرایی در پایان نشست پروسه کابل:

تروریستان و حامیان آنان شکست خواهند خورد

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان تاکید می کند که دولت و مردم افغانستان با گروه‌های تروریستی و حامیان منطقه ای و فرا منطقه ای آنان با قاطعیت مبارزه می کنند و بر اهداف شوم آنان غلبه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت افغانستان در پایان نشست پروسه کابل حضور یافت و گفت:" این نشست پیام عملی و واضح به مردم افغانستان، همکاران بین المللی و همسایه‌گان افغانستان دارد که صلح باید انجام شود و با تلاش های مان میخواهیم صلح را به دست آوریم".
 
عبدالله بیان داشت، گروه‌هایی که آماده مذاکره هستند، باید با آنها مذاکره شود و کسانی که از تروریزم و این گروه ها حمایت می کنند، جز مبارزه با آنان گزینه ای دیگری وجود ندارد باید در برابر آن‌ها ایستادگی صورت گیرد.
 
وی با بیان این مطلب که دروازه صلح افغانستان باز خواهد بود تاکید کرد که آنانی که دست به حملات بزدلانه و حملات وحشتناک میزنند، نمی تواند افغانستان را به عقب برگردانند.
 
آقای عبدالله افزود که مردم افغانستان همه روزه از ناحیه ناامنی ها و حملات تروریستی رنج می برند و برای مبارزه با این پدیده، همکاری های منطقه ای، فرامنطقه ای و همسایگان افغانستان مهم است و امیدواری وجود دارد که نشست پروسه کابل یک چتر مناسب برای مبارزه با هراس افگنی باشد.
 
رییس اجرایی به صراحت اعلام کرد که افغانستان در برابر همسایگان خود، نیت نیک دارد و از همین رو، افغانستان نیز از کشورهای همسایه خود انتظار مشابه دارد.
 
وی همچنان در مورد کمک های بین المللی به افغانستان گفت که در ۱۶ سال گذشته با کمک های متحدین افغانستان در برابر تهدیدهای تروریستی مبارزه صورت گرفت که در نتیجه کمک های بین المللی، زندگی میلیون ها افغان تغییر کرد و بهبود یافت اما کمک های جامعه جهانی دست خوش خشونت ها در افغانستان شده است.
 
وی افزود که بسیج جریان های سیاسی به شمول احزاب، ارده و قاطعیت حکومت را در برابر گروه های تروریستی تقویت می بخشد و از همین رو، در شرایط کنونی با بسیج احزاب، نباید هیچ گونه موردی مانع تامین امنیت و صلح در افغانستان شود.
 
آقای عبدالله خاطرنشان کرد که هرچند رهبران سیاسی حکومت در گذشته‌ها، اشتباهاتی را مرتکب شده اند اما دیگر نباید اشتباهات گذشته تکرار شود و در این شرایط حساس نیاز است که همه جریان های سیاسی به شمول احزاب، اختلافات سیاسی و قومی را کنار گذاشته و با حکومت وحدت ملی همکاری کنند.
 
او همچنان به انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری اشاره کرد که هم انتخابات پارلمانی در زمان معین آن برگزار خواهد شد و هم در سال ۲۰۱۹، انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.
 
به گفته رییس اجرایی، حکومت وحدت ملی می کوشد که با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، اعتماد از دست رفته مردم افغانستان را بار دیگر احیا کند.
 
عبدالله عبدالله رییس اجرایی، این سخنان را در اختتامیه نشست پروسه کابل بیان کرد، نشستی که به میزبانی حکومت افغانستان امروز برگزار شده است. آقای عبدالله در این نشست اعلام کرد که کارهای جدی برای برگزاری دور بعدی این نشست جریان دارد که چی زمانی و در کجا برگزار شود.
 
انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.