سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونق بنادر و سواحل جنوبی کشور راهبرد کلان دولت است

معاون سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: رونق بنادر و سواحل جنوبی کشورمان یک راهبرد ویژه در دولت است که حجم سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این حوزه گواهی بر این نگاه ویژه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور آرامی معاون سازمان بنادر و دریانوردی کشور امروزدر بندرعباس گفت: یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌های توسعه کشور ما ظرفیت‌های ساحلی است که متناسب با وضعیت هر منطقه، سازمان بنادر نسبت به ایجاد بنادر کوچک و بزرگ در آن اقدام کرده است که تأثیرات متقابل آن را در مناطق مختلف شاهد هستیم.

وی افزود: یکی از جدی‌ترین تأکیدات وزیر راه و شهرسازی موضوع تأثیر بنادر بخصوص بنادر بزرگ کشورمان بر شهرهای پیرامونی خود است که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های خوبی در سازمان بنادر و دریانوردی در جریان است و باید در این زمینه تلاش هر چه بیشتری صورت گیرد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این که سرمایه‌ انسانی موجود در ساختار بنادر ایران بزرگ‌ترین ظرفیت برای توسعه آینده بنادر کشورمان و رشد و ارتقای توان و ظرفیت آنها بشمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم رویکرد ویژه‌ای نسبت به توسعه بنادر و ارتقای سطح سرمایه‌گذاری‌های ملی و همین طور حمایت از بخش خصوصی در این حوزه را شاهد بوده‌ایم که بدون شک در آینده نویدبخش ارتقای توان رقابت ملی ما رقبای منطقه‌ای خواهد بود.

آرامی گفت: مزیت‌های جغرافیایی سواحل ایران برای ایجاد بنادر و رونق آنها یک موهبت خدادادی است و موقعیت ایران در سطح منطقه نیز به گونه‌ای است که بنادر جنوبی ایران کانون اصلی دسترسی کشورهای همسایه شمالی ایران با کمترین هزینه به آبهای آزاد است و بنابراین باید از این ظرفیت‌ها نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی آرامش ایجاد شده در کشور را بهترین فرصت برای تقویت سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در بنادر کشورمان برشمرد و تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد رشد مستمر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه بوده‌ایم و آمارها نشان می‌دهد که بنادر یکی از اصلی‌ترین و امن‌ترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری فعالان بخش خصوصی هستند.

تجهیز بنادر کشور به تجهیزات استراتژیک

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان این که در سایه تدابیر ویژه دولت یازدهم، امکان تجهیز بنادر کشورمان به تجهیزات استراتژیک و روز فراهم شده است، گفت: فاز دو توسعه بندر شهید رجایی به ابزارها و تجهیزات بندری ویژه‌ای نیاز داشت که با تدابیر انجام شده، این تجهیزات اخیرا خریداری و بسیاری از آنها در بنادر جنوبی کشورمان از جمله بندر شهید رجایی و بندر چابهار نصب شده و بخش دیگری از آنها نیز بزودی در اختیار این بنادر قرار می‌گیرد.

وی تأثیر ورود این تجهیزات جدید را افزایش توان فعالیت بنادر کشورمان و ارتقای سطح کیفی و توان تخلیه و بارگیری دریایی عنوان و اظهار کرد: در حوزه توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای رشد فعالیت بنادر در حوزه پس‌کرانه نیز اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته که توان بنادر کشورمان را ارتقاء داده است.

منبع:فارس

انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.