سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر هفته یک موزه؛

نخستین موزه در حوزه ورزش راه‌اندازی می‌شود

حرکت راه‌اندازی نخستین موزه در حوزه ورزش با رایزنی‌ها کلید خورد.

محمدرضا کارگر، مدیرکل اداره موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث وگردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از تمایل وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها به ایجاد موزه خبر داد و اظهار داشت: به عنوان مثال تا به امروز در حوزه ورزش موزه‌ای نداشتیم، اما هم‌اکنون حرکت ایجاد چنین موزه‌ای با رایزنی‌ها، کلید می‌خورد.

وی افزود: هم‌اکنون عمده توفیق ما به برکت راه‌اندازی موزه‌های خصوصی به دست آمده و شخصیت‌های حقیقی خارجی نیز به ایجاد موزه در ایران علاقمند شده‌اند به عنوان مثال هنرمندی بلژیکی با خرید شش خانه در کاشان، اقدام به بازسازی آن‌ها کرده و تصمیم دارد که آثارش را در یکی از این خانه‌ها در معرض دید عموم قرار بدهد.

مدیرکل اداره موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی گفت: این هنرمند برای اولین بار قلم‌زنی بر روی ماشین را به نمایش گذاشته است.

کارگر ادامه داد: ما سال ۱۳۹۶ را با شعار هر هفته یک موزه آغاز کردیم و این در صورتی است که سال گذشته با شعار هر ماه یک موزه، شاهد راه‌‍‌اندازی بالغ بر ۳۶ موزه بودیم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بالغ بر ۶۰۰ موزه فعال داریم.

مدیرکل اداره موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی افزود: امروزه از نظر کیفی نیز نگاهی به معلولان حرکتی داریم و به آن‌ها به عنوان مخاطب جدی نگاه می‌کنیم.

کارگر اظهار داشت: تمهیداتی انجام می‌دهیم که معلولان بدون هیچ مانعی از موزه‌ها بازدید کنند. ما در امر معرفی نیز از تکنولوژی استفاده می‌کنیم و این طرح را در کاخ گلستان و چند جای دیگر به صورت پایلوت اجرا کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با کیفیت نور، ویترین و چیدمان به صورت جدی کار می‌کنیم.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.