سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

تبدیل شرایط محیط زیست فارس مشابه خوزستان

مدیرکل محیط زیست استان فارس گفت: به زودی شرایط محیط زیستی استان فارس مانند خوزستان می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نبی اله مرادی مدیرکل محیط زیست استان فارس با اشاره به اینکه با برنامه ریزی نامناسب مشکلاتی برای محیط زیست فارس ایجاد شده است، گفت: دیگر آبی برای تولید گندم در استان وجود ندارد و ما با یک خشکسالی چند ساله و کمبود آب شرب مواجه هستیم.
 
مدیرکل محیط زیست فارس بیان کرد: وضعیت اقلیمی استان به زودی مانند خوزستان می شود زیرا تالاب ها خشک شده و ۹ کانون بزرگ داخلی فارس به شکل فرسایشی شکل گرفته است.
 
مرادی در خصوص وضعیت مجوز های صنعتی و حقابه تالاب های فارس تصریح کرد: صنایع بزرگ مشمول ارزیابی هستند که قوانین در این راستا مشخص  شده، و استعلامات در کمتر از ۱۵ روز صادر شود.
 
مدیرکل محیط زیست فارس  ادامه داد: تلاش ویژه برای رسیدگی به وضعیت تالاب ها وجود ندارد، و در سال ۹۴  اعتباری بالغ بر 2 و نیم میلیارد تومان برای استان مصوب شد که 10درصد از آن مبلغ برای وضعیت تالاب ها اختصاص یافت و در سال ۹۵ نیز هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان مصوب شد که بودجه ای نداشتیم و برای امسال نیز ۵ میلیارد بودجه برآورد شده است.
 
وی اضافه کرد: طبق توافقات انجام شده قرار بود 3 کارخانه آلاینده تا سال ۹۶ از شیراز خارج شود که در حال حاضر هیچ اقدامی انجام نشده است.
 
مدیرکل محیط زیست فارس در خصوص وضعیت سد تنگ سرخ نیز  اظهار کرد: سد تنگ سرخ با ظرفیت ۱۸ میلیون متر مکعب می تواند یک سوم آب را در خود ذخیره کند و با ۱۰ تا ۱۲ میلیون متر مکعب در مقابل سیل ایستادگی کند که راه اندازی این سد تاثیر مستقیمی بر دریاچه مهارلو دارد.
انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.