سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واگذاری 10 هزار هکتار از اراضی مستعد ریزگردها به مردم خوزستان/ روستائیان در اولویت هستند

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: براساس برنامه سال 95 و 96 ، ده هزار هکتار از اراضی مستعد ریزگردها به مردم اختصاص داده می‌شود تا کشاورزان برای کاشت نهال در این اراضی اقدام کنند.

فرامند هاشمی‌زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره کانون تولید کننده ریزگردها و چگونگی مقابله با آن اظهار داشت: براساس بررسی‌های انجام شده هفت کانون منشا تولید ریزگردها در استان خوزستان شناسایی شده است.

وی افزود: یکی از کانون‌های تولید ریزگردها مشخص شد و از آن کانون، 42 هزار هکتار بعنوان نقطه بحرانی‌تر با مطالعات سازمان‌های مربوطه استانی مورد شناسایی قرار گرفت.

هاشمی‌زاده ادامه داد: خوشبختانه با احداث کانال تامین آب و تعیین اصله مورد نظر، 4 هزار هکتار از اراضی تحت کشت قرار گرفت و در فصل مناسب مابقی اراضی نیز کشت خواهد شد همچنین تمهیدات مربوط به این امر از جمله تامین اعتبار و تعیین پیمانکاران را در دستور کار قرار می‌دهیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر اکثر پیمانکاران مردمی هستند و برای واگذاری اراضی به مردم، روستائیان استان را در اولویت قرار داده‌ایم براین اساس با مراجعه آنها، مساحت مناسبی از اراضی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی متذکر شد: کشاورزان پس از تهیه نهال، آماده سازی و چاله‌کنی اراضی به مدت یک سال، کشت خود را به منابع طبیعی تحویل می‌دهند و پول آن را دریافت می‌کنند.

هاشمی‌زاده تصریح کرد: براساس برنامه سال 95 و 96، ده هزار هکتار از اراضی مستعد ریزگردها به مردم اختصاص داده می‌شود تا کشاورزان برای کاشت نهال در این اراضی اقدام کنند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 4 هزار هکتار از اراضی مورد نظر واگذار شده و واگذاری 6 هزار هکتار دیگر در حال اجراست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.