سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیکر خبرنگار پرس تی وی در کابل به‌خاک سپرده شد

پیکر حبیب‌الله حسین زاده تصویر بردار شبکه پرس تی وی که در انفجار چهارشنبه گذشته در کابل به‌شهادت رسیده بود، صبح امروز بر فراز تپه‌ چهل دختران - کابل به‌خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم تدفین پیکر آقای حسین زاده، ده‌ها تن از بستگان وی و کارمندان رسانه‌ ها حضور یافته بودند.

آقای حسین زاده صبح روز چهارشنبه گذشته خانه را به مقصد دفتر کارش در ساحه‌ی وزیر اکبر خان ترک کرد؛ اما تا دیروز از سرنوشت وی اطلاعی در دست نبود.

سرانجام پس از شش روز مفقودیت؛ خبر شهادت این تصویر بردار شبکه پرس تی وی ناوقت روز گذشته از سوی خانواده وی، تأیید شد.

گفتنی است که صبح روز چهارشنبه (۱۰ جوزا) یک انفجار نیرومند در منطقۀ دیپلوماتیک چهارراهی زنبق کابل رخ داد که در نتیجه آن بیش از ۸۰ تن کشته و حدود ۴۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

در میان جان باختگان سه تن از کارمندان رسانه ای نیز مشمول بودند. در کنار این ۳ تن ۱۴ تن از کارمندان رسانه ای دیگر نیز زخم برداشتند.

در همین حال دوستان و همکاران آقای حسین زاده وی را جوانی دانا، خوش طبع، خوش برخورد، با مدارا و با تحمل توصیف کرده می‌گویند که نبود وی ضایعه‌ بزرگی برای جامعه رسانه‌ای کشور است.

سید محمد امین عالمی از خبرنگاران شبکه پرس تی وی، به‌آوا گفت: شهید حبیب الله حسین زاده از چهار سال به جمع دست اندرکاران شبکه پرس تی وی در افغانستان پیوست و همزمان با پیوستن به این رسانه مشغول به تحصیل در یکی از دانشگاه های خصوصی در رشته حقوق و علوم سیاسی نیز بود.

آقای عالمی خاطر نشان کرد که حسین‌زاده در هنگام شهادت در آخرین سمستر دوره لسانس خود قرار داشت.

او به‌ویژگی‌های حسین‌زاده اشاره کرد و گفت که حبیب جوان خوش طبع، خوش برخورد، با مدارا و با تحمل بود و در کنار این ویژگی‌ها، خیلی نظم را رعایت می‌کرد و با نگاه روشن به قضایا، آنان را تحلیل و بررسی می‌کرد.

عالمی تاکید کرد که نبود حسین زاده، ضایعه‌ بزرگی برای تمام خانواده مطبوعات کشور محسوب می‌شود.

این خبرنگار شبکه پرس تی وی اما در اخیر صحبت های خود تاکید کرد که دیگر کارمندان این رسانه مانند سابق در امر اطلاع رسانی شفاف و دقیق استوار تر از گذشته گام خواهند برداشت.

علیرضا احمدی از خبرنگاران افغان به‌آوا گفت که حبیب از بین ما رفت ولی یاد و خاطرش باقی ماند، از خصوصیات اخلاقی او هیچ نمی گویم چون خوبی های او بر همه عیان بود.

آقای احمدی افزود: اما نمی شود این خوبی ها را همانند خودش زیر خاک کرد؛ باید از دولت مردان خواست که به بازی های کثیف شان پایان دهند، باید خواست که دیگر ابزار دست استعمار نشوند، باید خواست که وجدان خود را قاضی قرار دهند تا دیگر شاهد این چنین رویدادهای تلخ و ناگواری نباشیم.

 
انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.