سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

طرح سنجش سلامت نوآموزان از ۲۳ خرداد آغاز می‌شود

طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در چهارمحال و بختیاری از ۲۳ خرداد آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان از سه شنبه آینده ۲۳ خرداد ۹۶ آغاز می‌شود.
 
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی قبلی قرار بود این طرح همزمان با سراسر کشور از امروز ۱۶ خرداد آغاز شود که به دلیل آماده نبودن زیرساخت های فنی لازم به هفته آینده موکول گردید.
 
امیدی اضافه کرد: امسال ۱۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در سراسر چهارمحال و بختیاری در طرح سنجش سلامت شرکت می‌کنند.

وی با بیان فعالیت ۱۲ پایگاه تا پایان شهریور برای سنجش سلامت نوآموزان در استان گفت: از این تعداد ۹ پایگاه به صورت سیار و ۳ پایگاه به صورت ثابت است.

امیدی اضافه کرد: در این طرح، نوآموزان از لحاظ بهداشتی، بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، پایش رشدی، اختلال رفتاری و گفتاری، اوتیسم، واکسیناسیون و خدمات توانبخشی در دو مرحله اولیه و تخصصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورت وجود مشکل در هر مرحله، به مراکز تخصصی معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: برای کودکان و نوآموزان شرکت کننده در طرح، شناسنامه سلامت به صورت الکترونیکی صادر می‌گردد.

امیدی یادآور شد: هزینه ارزشیابی و سنجش هر نوآموز ۲۰۰ هزار ریال و مربوط به خود پایگاه‌هاست، اما سنجش برای مناطق عشایری رایگان خواهد بود.

به گفته وی؛ از پایان مردادماه خانواده‌هایی که فرزندان پنج سال تمام دارند می‌توانند یک سال زودتر سنجش سلامت فرزندان خود را انجام دهند.

گفتنی است: سنجش سلامت نوآموزان عشایری از ۲۷ خردادماه جاری آغاز می شود.

انتهای پیام/خ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.