سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

اجرای ۱۳ مجلس تعزیه‌خوانی طی شب‌های قدر در ازنا

رئیس ارشاد ازنا از اجرای بیش از ۱۳ مجلس تعزیه‌خوانی شب‌های قدر توسط انجمن تعزیه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح شهر و روستاهای این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ لک رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ازنا گفت: در این راستا طی شب‌های قدر بیش‌از ۱۳ مجلس تعزیه خوانی توسط انجمن تعزیه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا در سطح شهر و چندین مجلس نیز در روستاها و حومه اجرا می‌شود.
 
وی با بیان این‌که اجرای نمایش‌‌های تعزیه در مناسبت‌های خاص تاثیرات بیشتری بر روی مخاطبان می‌گذارد افزود: هنر نمایشی تعزیه مفاهیم فرهنگی، مذهبی و اسلامی را تقویت می‌کند و بهترین اثرگذاری را روی مخاطبان خود دارد.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ازنا گفت: مجالس تعزیه با همکاری انجمن تعزیه  وانجمن هنرهاي نمايشي و گروه‌های تعزیه‌خوان فعال در شهرستان ازنا برنامه‌ریزی شده که طی شب‌های ماه رمضان در  روستاها و پارک شهید بهشتی  این شهرستان اجرا می‌شوند.
 
لک افزود: تعزیه یکی‌از قدیمی‌ترین گونه‌های نمایش در ایران بوده که ارزش خاصی در فرهنگ و هنر نمایش ما دارد و اجرای این نمایش در شب‌های قدر سبب احیاء هنر تعزیه می‌شود.
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.