سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهقان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سیاست‌ نابخردانه عربستان شکافی گسترده میان کشورهای حوزه خلیج فارس ایجاد کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: سیاست نابخردانه و مداخله‌جویانه عربستان در کشورهای منطقه و هزینه‌های آنان برای تسلیح تروریسم سبب ایجاد شکاف گسترده میان کشورهای حوزه خلیج فارس خواهدشد.

کمال دهقان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به افزایش تنش میان عربستان سعودی و قطر گفت: قطر در طول‌های سالهای گذشته تنش‌های زیادی در مزهای این کشور با بحرین، عمارات و عربستان داشته‌ است.

وی با بیان اینکه موضع‌گیری‌های اخیر عربستان سعودی درباره تحولات منطقه‎ای سبب واکنش متفاوتی از سوی قطر شده است، افزود: بحران‌های منطقه‌ای چون حوادث تروریستی عراق، سوریه و یمن که ایران بارها نسبت به آن هشدار داده سبب ایجاد اختلاف در داخل کشورهای عربی شده است به طوریکه قطر بارها از جنبش اخوان در منطقه حمایت کرده و درباره حماس و حزب‌الله نیز موضع منطقی‌تری را اخذ کرده‎است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر این موضوع که دیدگاه قطر درباره تحولات منطقه‌ای با عربستان تفاوت آشکاری دارد، خاطر نشان کرد: اختلاف عربستان با کشورهای حاشیه خلیج فارس سبب انزوای هرچه بیشتر این کشور در منطقه می‌شود به طوریکه ائتلاف سعودی‌ها با سایر کشورها درباره یمن نیزخدشه‌دار شده‌است.

وی تصریح کرد: تمامی این موارد نشان از سیاست نابخردانه و مداخله‌جویانه عربستان در کشورهای منطقه دارد به طوریکه هزینه‌های صرف شده این کشور در کمک به تروریسم در سوریه، عراق و لبنان و سفر ترامپ به عربستان تنها سبب ایجاد شکاف گسترده در بین کشورهای حوزه خلیج فارس و  انزای عربستان خواهدشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.