سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تازه ترین رده بندی مسابقات باشگاهی آسیا اعلام شد؛

فوتبال ایران یک پله صعود کرد / خطر کسر سهمیه پا بر جاست+عکس

در تازه ترین رده بندی اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، فوتبال کشورمان با یک پله صعود، در رتبه هفتم آسیا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،بر اساس تازه ترین رده بندی اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، که امروز (یکشنبه) منتشر شد فوتبال ایران در مجموع رده بندی ملی و باشگاهی با یک پله صعود نسبت به ماه گذشته در رده هفتم آسیا قرار دارد.

در این رده بندی که مجموع عملکرد فوتبال باشگاهی و ملی کشورهای قاره آسیا لحاظ شده است ایران که ماه گذشته 55.322 امتیاز کسب کرده بود و در رده هشتم قرار داشت این بار با 69.579  امتیاز به رده هفتمی صعود کرده است. 

با وجود صعود یک پله ای کشورمان دراین رده بندی ، خطر کاهش سهمیه آسیایی کشورمان همچنان باقی است زیرا برخلاف تیم ملی کشورمان تیم های باشگاهی ایران نتوانسته اند در سال های گذشته پیشرفتی داشته باشند.

در رده بندی ای اف سی، 10 امتیاز به عملکرد تیم های ملی و 90 امتیاز به عملکرد تیم های باشگاهی،  اختصاص دارد که فوتبال ایران با توجه به عملکرد قدرتمند تیم ملی مانند ماه های گذشته از بخش ملی نمره کامل دریافت کرده اما از بخش باشگاهی نمره کمی گرفته است.
 
 
 
در رده بندی این ماه نیز مانند ماه گذشته امارات صدرنشین است، این کشور از بخش باشگاهی هر 90 امتیاز ممکن را کسب کرده،در حالی در بخش ملی فقط 5.428 امتیاز اندوخته است.
 
در این رده بندی، کشورهای امارات، کره جنوبی و  قطر در رده اول تا سوم  جدول قرار دارند و تیم های  چین ،عربستان و ژاپن هم بالاتر از ایران در رتبه های چهارم تا ششم جای گرفته اند.
 
 گفتنی است این رده بندی می تواند به عنوان زنگ خطری برای کاهش سهمیه آسیایی کشورمان تلقی شود زیرا فوتبال باشگاهی ما هنوز هم در منطقه غرب آسیا در رتبه چهارم قرار دارد.

در حال حاضر با توجه به شرایط موجود، در خوشبینانه ترین حالت فوتبال ایران می تواند 4 سهمیه خود را در لیگ قهرمانان حفظ کند با این توضیح که دو تیم  کار خود را از مرحله پلی آف آغاز کنند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
داداش بعد شیش تایی شدن کیسه انتظار دارین نمره باشگاهی به ایران بدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟