سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

تزريقی برای تسکین درد کمر

برای نخستین بار در بیمارستان روحانی تزريق روی پرده نخاع درناحیه گردنی انجام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، هادی ابراهیمی جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان روحانی بابل گفت: بیمار آقای ۴۸ ساله که از پزشکان دانشگاه علوم پزشکی بابل بودند با درد غیر کنترل با داروهای ضد درد از ۴۸ ساعت قبل کاندید تزریق ناحیه گردنی شده و با استفاده از اشعه ایکس در ناحیه گردن در اتاق عمل بیمارستان روحانی با همکاری حمیدی متخصص بیهوشی تزریق انجام شد.

وی افزود: حین تزریق درد شدید ناحیه گردن و دست چپ بیمار از بین رفت و احساس خوب ضد دردی بلافاصله ایجاد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل هدف از انجام تزریق روی پرده نخاع تسکین درد بیان کرد و گفت: در اکثر موارد نسبت به دیگر روش های درمانی بیشترین تاثیر را داشته باشد.

هادی ابراهیمی افزود: تزریق در نخاع در ناحیه کمر بطور روتین برای حدود ۷۰۰ بیمار در این مرکز با موفقیت انجام شده است ، اما تزريق در نخاع ناحیه گردنی به دلیل آسیب بالقوه نخاعی کمتر برای نخستین بار صورت گرفت.

وی گفت: کمردرد و بعد درد گردن از شایعترین علل مراجعه به مراکز درمانی و ناتوانی از کار و غیبت از محل کار و سومین علت مراجعه به پزشک است.

متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان آیت‌ا... روحانی(ره) بابل درباره کمر درد گذرا گفت: این دردها ناشی از انجام حرکات نا مناسب و یا کشیدگی بیش از حد ستون فقرات است و قرار گرفتن وضعیت غلط ، خم شدن مکرر، و ضربه به ستون فقرات که کمتر از یک ماه از شروع درد می گذرد را کمردرد حاد می گویند.

هادی ابراهیمی افزود: در صورتی که بیش از یک ماه از شروع درد می گذرد و اغلب در موارد عدم درمان کمر درد حاد ایجاد میشود کمردرد مزمن می گویند.

این متخصص با بیان اینکه علل ایجاد درد حاد و مزمن پاره شدن دیسک کمری است گفت: درد انتشار یافته به پا که معروف به درد سیاتیک است و همراه با ضعف و تغییرات حسی در مسیر عصب است.

وی افزود: تنگی کانال کمری نیز از علایم مهم درد است ضعف که درد در پا ها و اختلال در راه رفتن و در ادامه با درگیری اختلال اداری یا مدفوعی همراه است.

جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان آیت‌ا... روحانی(ره) بابل گفت: اگر نقص عصبی ضعف پاها و يا اختلال ادراری یا مدفوعی ایجاد شد درمان جراحی انجام می شود .

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.