سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

پیام مدیرکل میراث فرهنگی یزد به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با صدور پیامی سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با صدور پیامی سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) را تسلیت گفت و یاد شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد را گرامی داشت.

در پیام فاطمه دانش یزدی چنین آمده است: 

 خرداد، ماه قیام و حماسه و یادآور به سوگ نشستن ملت ایران در غم فراق بنیانگذار انقلاب اسلامی و همچنین یادآور آغاز قیام ملتی مومن و انقلابی در ١٥ خرداد ١٣٤٢ است که با لبیک گفتن به رهبری فرزانه و صدیق از سلاله پاک پیامبر(ص)، خیزش اسلام خواهانه را نوید دادند و الگوی ایستادگی در برابر رژیم‌‌های طاغوتی وابسته به اجانب را برای ملت‌های مستضعف جهان ترسیم کردند.

امام خمینی(ره) با سلوک علمـی و عملی خویش به ما قدرت نقد و جسارت در برابر ستم بخشید؛ جفاها دید اما با ثبات قدم، روشنگری و تبیین راه درست و نادرست، گام در راه امام آزادگان اباعبدالله الحسین (ع) گذاشت تا رهروانش نه با اکراه بلکه با اختیار، مسیر فردوس برین گیرند.

امام خمینی(ره) رهبری با صلابت بود که به نام خدا و برای خدا قیام کرد و با مجاهدت، مقاومت و مهاجرت، وعده نصرت الهی را محقق ساخت. بزرگمردی که پس از عبور کشتی انقلاب شکوهمند اسلامی به ساحل امن ثبات، در ١٤ خرداد ١٣٦٨ با دلی آرام و قلبی مطمئن جان به جان آفرین تسلیم نموده و به ملکوت اعلی پیوست.

صلای روح بخش آن رهبر یگانه که به راستی روح خدا در کالبد زمانه بود، از آن رو بر جان و دل مردم نشست که ریشه در ژرفای فرهنگ، تاریخ و روح ملت بزرگ ایران داشت. ندایی که تجلی آموزه‌های اسلام در مقابله با استیلای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی غرب به عنوان سمبل استکبار در عصر حاضر بود. پیام او اما نه تنها در این مرز و بوم و در میان مسلمانان، که در منطقه و جهان طنین افکند و روح بیداری و آزادی خواهی را در کالبد انسان‌های پاک سیرت دمید.

١٥ خرداد، نیز یادآور روزی است که ملت مسلمان ایران در دفاع از ارزش های اسلامی سینه سپر کردند و در مقابل آماج گلوله‌های رژیم سفاک پهلوی سرافرازانه ایستادند تا اسلام و ارزش‌های ناب اسلامی باقی و ماندگار باشد.

اینجانب سالگرد بزرگداشت رحلت جان گداز امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهادت یاران ایشان در فاجعه قیام خونین 15 خرداد 1342 را به عموم مردم شریف ایران تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و توفیقات، عزّت و سرافرازی ایران عزیز اسلامی را در تمامی عرصه های جهانی و بین المللی در ظلّ عنایات خاص حضرت ولی عصر (عج) و زعامت حکیمانه مقام معظم رهبری مسأالت دارم.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.