سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

تاکید فرماندار شوش بر تامین تجهیزات اطفا حریق

فرماندار شوش بر ضرورت آمادگی و تجهیز دستگاه های امدادی و اجرایی برای مهار آتش سوزی های احتمالی در مراتع و جنگل های منطقه تاکید نمود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا نجاتی، فرماندار شوش در اولین نشست کمیته پیشگیری و کنترل آتش سوزی جنگل ها و مراتع این شهرستان بیان کرد: طی هفته گذشته وقوع 10 مورد آتش سوزی در این شهرستان به 150 هکتار از جنگل ها و بیشه زارهای منطقه خسارت زد.

وی اظهار داشت: این آتش سوزی ها خسارات جبران ناپذیری را به محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان شوش وارد کرده است که بخش عمده ای از آن به دلیل سهل انگاری تعدادی از کشاورزان در آتش زدن کاه و کلش باقی مانده از برداشت محصول گندم رخ داده است.

نجاتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط محیط زیست شهرستان جهت جلوگیری از آتش زدن مزارع افزود: بیش از 130 نفر در این رابطه شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شده اند.

فرماندار شهرستان شوش خواستار برخورد جدی با عاملان آتش زدن مزارع شد و خاطرنشان کرد: کمیته ای متشکل از محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی برای شناسایی و معرفی کشاورزان متخلف به مراجع قضایی تشکیل شده است.

وی اذعان داشت: مردم حق استفاده از هوای سالم و پاک را دارند و برخی از افراد نباید به بهانه تسریع در آماده کردن زمین برای کشت جدید با آتش زدن مزارع این حق را از مردم بگیرند.

رضا نجاتی تصریح کرد: همه ما در قبال محیط زیست و اراضی جنگلی مسئول هستیم و نباید به سادگی از کنار این مسائل بگذریم.

وی به حجم بالای جنگل‌ها، مراتع و بیشه ‌زارهای شهرستان با مسافتی بیش از 180 کیلومتر اشاره کرد و بیان داشت: برای اطفا حریق با این حجم بالای جنگل امکاناتی از جمله بالگرد، خودروهای آتش‌نشان و سایر تجهیزات بروز در شهرستان شوش وجود ندارد که نیازمند توجه مسوولان استانی و کشوری در این خصوص می باشیم.

وی بر شناسایی کانون های حادثه خیز و بحرانی جنگل های شهرستان، همکاری تمامی ادارات و دستگاه ها در مواقع آتش سوزی و همچنین ارتباط مستمر محیط زیست با شهرداران در جهت اطفاء فوری هرگونه آتش سوزی در جنگل ها و بیشه زارهای شهرستان تاکید کرد.

نجاتی همچنین بر راه اندازی واحدی به نام مدیریت آتش سوزی در مزارع و جنگل های شهرستان در ادارات تاکید و اذعان کرد: این واحد نسبت به بازدید و شناسایی کانون های بحران و در معرض آتش سوزی اقدام نماید.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.