سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهرکرد

طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهرکرد اجرا می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ طرح تفکیک زباله از مبدأ با هدف مدیریت بهینه پسماند و با همکاری بخش خصوصی در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان ارتباط مستقیم مدیریت پسماندهای خانگی و شهری در حیات و سلامت شهروندان گفت: ترویج مدیریت پسماند و تفکیک زباله نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است.

وی افزود: پسماندهای شهری بخشی از سرمایه‌های یک شهر محسوب می‌شود که در صورت مدیریت منسجم و تفکیک و بازیافت اصولی زباله، می‌توان بخشی عمده آن را به چرخه مصرف بازگرداند.

نورالله غلامیان شهردار شهرکرد نیز با اشاره به سرمایه گذاری ۶ میلیارد ریالی بخش خصوصی در اجرای طرح تفکیک زباله این شهر گفت: به طور متوسط روزانه بیش از ۱۳۰ تن زباله در شهرکرد تولید می‌شود که تفکیک آن ضروری است.

وی افزود: با راه اندازی شرکت تفکیک زباله از مبدأ، بخش زیادی از زباله خشک و قابل بازیافت شهرکرد جداسازی خواهد شد.

غلامیان ادامه داد: حدود ۲۵ درصد از زباله تولیدی شهرکرد را پسماند خشک و قابل بازیافت تشکیل می‌دهد که با فعال شدن ۱۲ دستگاه خودروی نیمه سنگین و سبک بخش خصوصی در طرح تفکیک پسماند از مبدأ، می‌توان این میزان حجم زباله را تفکیک و جداسازی کرد.

شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری دارای حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت است و با ۲۰۶۶ متر ارتفاع از سطح دریا، مرتفع‌ترین مرکز استان در کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.