سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

کمک 500 میلیون ریالی هیات مذهبی کرمان به زندانیان

هیات مذهبی کرمان به زندانیان جرایم غیر عمد500 میلیون ریال کمک کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، حجت الاسلام والمسلمین نخعی، قاضی دادگستری در هفتمین جشن گلریزان شهر کرمان که با حضور مسئولین هیات های مذهبی و پیرغلامان امام حسین (ع) شهر کرمان برگزار شد، گفت : متاسفانه آمار طلاق در جامعه رو به افزایش است و این یک زنگ خطر برای مسئولین است.
وی افزود: براساس تجربیات و بررسی پرونده های اختلافات زوجین (طلاق ) 12 علت را می توان از عوامل طلاق در کشور دانست که اولین ومهمترین علت اعتیاد به مواد مخدر و آن هم از نوع موادصنعتی است دومین علت فقر و بیکاری زوجین ،دخالت خانواده ها، خیانت زوجین به یکدیگر ، نبود تفاهم بین زوجین (تفاوت فرهنگی )،ازداوج های تحمیلی ، ازدواج مجدد ، سوء رفتار زوجین نسبت به هم ، برآورده نشدن مسائل شرعی (تمکن خاص) ، ترک منزل از طرف زوجین ، دخالت های خانواده و بچه دار نشدن را می توان از علت های بعدی دانست.
نخعی با بیان اینکه مهریه زیاد ضمانت اجرای زندگی خوب نیست ، تصریح کرد: مهریه کم ضمانت اجرای یک زندگی خوب است زیرا مرد نسبت به زندگی مشترک خود متعهد است.
وی راه های پیشگیری از وقوع طلاق را به دو دسته اقدامات قبل و بعد از ازدواج ذکر کرد و گفت: اقدامات قبل از ازدواج مهمتر است که و شامل 4 مورد بحث شناخت و آمادگی برای ازدواج ، موافقت خانواده ها، علاقه طرفین به یکدیگر ، وجود شباهت ها اعم از اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و تحصیلی است.
در ادامه کامیابی ، رئیس هیات های مذهبی استان کرمان افزود: همه هیات مذهبی استان حاضرند به هر نحوی که می توانند در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان حال چه در بحث پرداخت بدهی مددجو باشد و چه در بحث شرکت در جلسات اخذ رضایت و گرفتن تخفیف از شکات پرونده ها مشارکت کنند.
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.