سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

کاشت برنج در چم پاریاب ملکشاهی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکشاهی از کاشت برنج در چم پاریاب ملکشاهی پس از 50 سال خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،حیدر علی‌حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکشاهی اعلام کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، در راستاي سیاست‌هاي دولت تدبیر و امید بیش از 8 هکتار از اراضی مستعد کشاورزي روستاي بوستانه معروف به چم پاریاب که حدود 50 سال است از چرخه تولید خارج شده بود با همکاري مدیریت جهادکشاورزي و سپاه ناحیه ملکشاهی و با هزینه 300 میلیون ریال بابت احداث راه دسترسی و احیاء کانال سنتی مجددا در چرخه تولید قرار گرفت . 

حیدر علی‌حسینی عنوان کرد: در این پروژه که هم اکنون عملیات خاک ورزي و کرت‌بندي آن جهت کاشت برنج در حال انجام است که با توجه به ایجاد خزانه نشاء در کنار اراضی در فصل نشاءکاري (اواخر خرداد) تحت کشت برنج قرار خواهد گرفت . 

علی حسینی اظهار کرد: چم پاریاب داراي 30 هکتار زمین مستعد زراعت و باغداري است که 8 هکتار آن به روش ثقلی آبیاري می‌شود و در آینده با احداث ایستگاه پمپاژ اراضی آبی آن تا 30 هکتار قابل افزایش است . 

وی خاطرنشان کرد: اشتغالزایی مستقیم این طرح تاکنون 16 نفر بوده و پیش‌بینی می‌شود از 8 هکتار اراضی موصوف حدود 25 تن برنج به ارزش ریالی 2 میلیارد ریال حاصل شود.


انتهای پیام/ ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.