سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

باز شدن گرۀ اشتغال با توسعه صنعت گردشگری

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری منجر به افزایش نرخ اشتغال می‌شود، گفت: حضور گردشگران می‌تواند بسیاری از صنوف دیگر را به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم فعال سازد.

مهدی معصومی اصفهانی عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش نرخ اشتغال با توسعه صنعت گردشگری کشور عنوان کرد: گردشگردی در کل دنیا در زمره مشاغل پردرآمد و بی حاشیه محسوب می‌شود، چراکه نیاز آن‌چنانی به سرمایه نداشته و منابع مالی از طریق سرمایه‌های مردمی و غیر متمرکز تأمین می‌شود.
 
وی با بیان اینکه تحقق این امر نیازمند امنیت، تداوم و نظم است، افزود: در واقع این خود مردم هستند که باید زیرساخت‌های اولیه این مسئله را فراهم کنند. حضور گردشگران می‌تواند بسیاری از صنوف دیگر از جمله هتل‌ها، رستوران و شرکت‌های حمل و نقل را به دو صورت مستیقم و غیر مستقیم فعال سازد.
 
معصومی اصفهانی ضمن قیاس وضعیت صنعت گردشگری در دوران تحریم و پسابرجام بیان کرد: آنچه که حائز اهمیت است، ارتباط میان ملت هاست، لذا تحریم‌ها تأثیر جدی در این حوزه نداشته و کمبود مراکز اقامتی علت اصلی کمرنگ شدن این صنعت بوده است.
 
این عضو اتاق بازرگانی تهران افزود: در حال حاضر توسعه این مراکز در دستور کار قرار گرفته و پیش بینی می‌شود ظرف ۲ سال آینده بر اثر افزایش رفت و آمدها، امنیت هر چه بیشتر حضور سرمایه گذاران مهیا شود.
 
وی ضمن تأکید بر اینکه توسعه صنعت گردشگردی مستلزم دیپلماسی مناسب و تعامل با سایر کشور‌ها است، اظهار داشت: زمانی که ارتباطات گسترش یابد و رفت و آمد‌ها تسهیل گردد، به مرور زمان مسائل و مباحث اقتصادی مطرح شده و منجر به جذب سرمایه گذاری خارجی می‌شود.
 
معصومی اصفهانی در پایان بیان کرد: سفیر فرانسه در نشستی که چندی پیش در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، تأکید کرد که به منظور گسترش تبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری در وهله نخست می‌بایستی مردم کشور ما در بازدید از ایران، متوجه جذابیت‌های آن شوند، سپس اقدام به همکاری خواهند کرد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.