سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

ایجاد 1224 طرح اشتغال برای مددجویان شهرستان خلخال

مدیر کمیته امداد شهرستان خلخال گفت: تاکنون یک‌ هزار و ۲۲۴ طرح اشتغال برای مددجویان این شهرستان ایجاد شده و تحت نظارت کمیته امداد خلخال قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صفر فتح‌الله‌زاده در جلسه بررسی طرح‌های اشتغال مددجویان شهرستان خلخال اظهار داشت:در سال گذشته 266 نفر از مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغال و خودکفایی شغل مورد نظر خود را ایجاد کرده‌اند که بیش از 37 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شد تا مسیر توانمندسازی آنان هموار شود.

وی با بیان اینکه 185 طرح در زمینه دامپروری اجرا شده است، تصریح کرد: منطقه خلخال دارای ظرفیت بسیار مناسبی برای پرورش دام‌های سبک و سنگین است که به همین دلیل بیشترین طرح اجرا شده برای خانواده‌های تحت حمایت در زمینه دامپروری انجام گرفته است.

فتح‌الله‌زاده با اشاره به اینکه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بخش مهمی از گوشت قرمز و لبنبات مورد نیاز شهرستان را تأمین می‌کنند، افزود: بازار مناسبی برای مددجویان فراهم شده است تا آنان به سادگی محصولات خود را به فروش رسانند.

مدیر کمیته امداد خلخال بیان کرد: کشاورزی، صنایع دستی، قالی‌بافی، فرش‌بافی و خیاطی از جمله طرح‌های اشتغال کمیته امداد برای خانواده‌های تحت حمایت است تا آنان بتوانند با تکیه بر توانایی‌های خود، به مرز خودکفایی نزدیک شوند که امسالتلاش داریم تا با اجرای طرح‌های جدید اشتغال به کارآفرین شدن خانواده‌های تحت حمایت کمک کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون یک‌ هزار و 224 طرح اشتغال تحت نظارت کمیته امداد شهرستان خلخال قرار دارد، گفت: سال گذشته 6 هزار و 326 مورد بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی به عمل آمده است و ناظران فنی برای ارتقاء سطح کیفی و کمی محصولات مشاوره‌های لازم را به مجریان طرح‌ها ارائه کرده‌اند.

فتح‌الله‌زاده اظهار کرد:105 نفر از مددجویان تحت حمایت از طریق کاریابی مشغول به فعالیت شده‌اند که کمیته امداد در سال نخست صددرصد و در سال دوم 50 درصد از حق بیمه مددجویانی را که توسط کارفرمایان به کار گمارده شوند، پرداخت می‌کند که امیدواریمصاحبان مشاغل با استفاده از این بسته‌های تشویقی همکاری‌های بیشتری را با این نهاد در راستای توانمندسازی اقشار آسیب پذیر داشته باشند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.