سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین گزارش‌ها از تحولات بحرین؛

نگرانی کمیساریای عالی سازمان ملل از وضعیت حقوق‌بشر در بحرین/ آمریکا، انگلیس و دول مرتجع منطقه، شریک جنایات وحشیانه الدُراز هستند

نیروهای امنیتی آل‌خلیفه هم‌چنان به محاصره منطقه الدُراز و سرکوب کردن شهروندان خود ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای امنیتی آل‌خلیفه هم‌چنان به محاصره منطقه الدُراز و سرکوب کردن شهروندان این کشور ادامه می‌دهند.
 
نیروهای پلیس بحرین با حمله به کوچکترین تجمعات مسالمت‌آمیز مردمی، شهروندان این کشور را به‌بهانه‌های مختلف بازداشت می‌کنند.
 
*نگرانی شدید کمیساریای عالی سازمان ملل از وضعیت حقوق‌بشر در بحرین
 
 
 
شبکه اللؤلؤة بحرین به‎نقل از رویترز اعلام کرد: رعد الحسین، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر خواستار آغاز تحقیقات پیرامون کشته شدن 5 شهروند بحرینی شد.  
 
این شهروندان طی ماه گذشته و در حملات نیروهای امنیتی آل‌خلیفه به‌شهادت رسیده بودند. وی در قالب کمپینی، نگرانی شدید خود را از سرکوبی مخالفت ملت بحرین با پادشاهی این کشور اعلام کرد.
 
پلیس بحرین با حمله به منطقه الدُراز در خارج از منامه در روز 23 مه سال‌جاری، دو شهروند را با بهانه مظنون بودن به شبه‌نظامیان و به اتهام مسائل امنیتی دستگیر کرد.
 
اما فعالان بحرینی که اغلب آنان را شیعیان تشکیل می‌دهند، سردمداران پادشاهی بحرین را به‌دلیل استفاده از نیروهای افراطی به‌منظور ایجاد رعب و ترس در شهروندان شیعی این کشور و رهبرشان شیخ عیسی قاسم، متهم کردند.
 
*5 شهید و 286 مورد دستگیری؛ کارنامه پلیس بحرین علیه مردم این کشور در 23 مه سال‌جاری
 
 
 
پلیس بحرین در جریان هجوم خود علیه شهروندان بحرینی، ضمن استفاده از گاز اشک‌آور علیه آنان، 5 تن از مردم این کشور را به‌شهادت رسانده و 286 نفر دیگر را نیز بازداشت کرد.
 
رعد الحسین در ادامه گفت: من حکومت بحرین را وادار به اجرای تحقیقات پیرامون حوادث 23 مه، به‌ویژه شمار شهروندان کشته شده می‌کنم و مصرانه انتشار نتایج تحقیقات برای عموم مردم پیگیری خواهم کرد و از مقامات منامه می‌خواهم که مسئولیت ارتکاب اقدامات مذکور خود را برعهده بگیرند.
 
وی در ادامه افزود که من حکومت بحرین را به برگزیدن مسیر گفت‌و گو وادار خواهم کرد.        
 
*بیانیه علمای بحرین: محاصره ظالمانه الدُراز، حصاری برای دین و ملت بحرین است/ آمریکا، انگلیس و دول مرتجع منطقه، شریک جنایات وحشیانه الدُراز هستند
 
 
 
علمای بحرینی با صدور بیانیه‌ای ادامه محاصره منطقه الدُراز و هم‌چنین اقدامات خشونت‌بار آل‌خلیفه را به‌شدت محکوم کردند.
 
متن بیانیه علمای بحرین بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحيم
 
(مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا). المائدة – 32
 
حکومت آل‌خلیفه جنایت وحشیانه الدُراز را به‌تنهایی انجام نداد بلکه این اقدامات با هم‌دستی آمریکا، سرویس جاسوسی انگلیس و اراده دولت‌های مرتجع منطقه‌ای برای مشارکت در گناه و دشمنی با ملت بحرین صورت گرفت.
 
لذا تمامی طرف‌های یادشده در ریختن خون ملت و ایجاد فساد در سرزمین بحرین مسئول هستند.
 
ادامه محاصره الدُراز، تنها محاصره یک منطقه نیست بلکه محاصره‌ای برای دین و ملت بحرین است.
 
این محاصره هنوز هم به‌صورت مادی و معنوی ادامه دارد، تمامی این موارد راه را به‌سوی ما می‌گشاید و راه رژیم بحرین را برای سرپوش گذاشتن بر واقعیت نظامی محاصره ملت و دین این کشور می بندد.
 
حکومت بحرین نمی تواند محاصره منزل رهبر دینی و ملی ما آیت‌‌الله شیخ عیسی قاسم و حضور اجباری و اعلام‌نشده پیرامون آن، کارگذاشتن دوربین‌ها و تهدیدات مخفیانه مردم ملاقات‌کننده رهبر خود را انکار کند.
 
در پایان توجه ملت بزرگ بحرین را به موارد زیر جلب می‌نماییم:
 
1)تمامی ملت را به قیام میدانی، رسانه‌ای و سیاسی علیه محاصره ظالمانه از طریق انجام اقدامات و برنامه‌های مسالمت‌آمیز دعوت می‌کنیم.
 
2)بر همبستگی اجتماعی مضاعف با تمامی خانواده‌های قربانیان در ماه مبارک رمضان تاکید می‌کنیم.
 
3)ضمن تاکید بر تجدید عهد، بر دفاع از آرمان‌های شهدا، دین، اعتقاد و رهبری الهی تا لحظه مرگ پایبند هستیم.
 
4)مجددا از ملت بحرین می‌خواهیم که مجالس قرآنی ماه رمضان خود را به ارواح پاک شهدای بحرین تقدیم کنند.
 
 
 
این چندمین بیانیه‌ای است که علمای بحرین در محکومیت اقدامات ظالمانه و خشونت‌آمیز نیروهای آل‌خلیفه علیه شهروندان و مردم بی‌گناه این کشور صادر می‌کنند.
 
به‌موازات حملات وحشیانه سعودی‌ها علیه ملت یمن و نابود کردن زیرساخت‌ها و اماکن عمومی این کشور، حکومت آل‌خلیفه نیز که از پشتیبانی مستقیم ریاض بهره می‌برد، هم‌چنان به کشتار و سرکوب کردن شهروندان بحرینی ادامه می‌دهد.
 
خشونتی که با توجه به گسترده بودن ابعاد آن، همواره از سوی نهادهای حقوق‌بشری و آزاداندیش جهان بارها محکوم شده است.
 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/    

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.